عایق های صوتی و حرارتی ایزوهم

۱۰ درصد تخفیف برای خرید های بالای 500 متر

عایق صوتی دیوار مشترک

عایق صوتی دیوار مشترک

فیلم اجرای عایق صوتی دیوار مشترک

ایزوهم انقلابی در صنعت عایق کاری

عایقی چهار منظوره برای تمامی مشکلات ساختمان و...

0 +
سال تجربه
0 +
برند همکار
0 +
پروژه موفق
پخش ویدیو

عایق صوتی دیوار مشترک: در این مقاله ما بهترین روش های عایق کاری روی دیوار را به شما آموزش خواهیم داد.

همچنین بهترین عایق صوتی دیوار مشترک را از لحاظ کمی و کیفی معرفی خواهیم کرد.

منازلی که امروزه ساخته می شود مکان هایی هستند که از لحاظ مساحت نسبت به منازلی که در زمان های قدیم ساخته میشد. بسیار کوچکتر هستند، این امر به دلیل افزایش جمعیت بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است.

با وسیع شدن شهرها، منازل به صورت متمرکزتری در کنار هم ساخته شده اند. به طوری که ساختمان های بلند در نزدیکی هم قابلیت گنجایش افراد زیادی را در مجاورت یکدیگر دارند. این امر سبب شده است تا افراد با مشکلات زیادی رو به رو شوند.

یکی از مهم ترین مشکلات از بین رفتن حریم شخصی و خصوصی افراد است که به راحتی صدای تمامی مکاملات یکدیگر را تشخیص می دهند. معمولا دیوار های مشترک از مواد و مصالح ضخیم ساخته نمی شوند، چرا که شرکت سازنده نفع خود را در به کار گیری از مصالح کمتر و نامرغوب تر می یابد.

اگر چه ممکن است مشکل تبادل صدا از دیوار مشترک برای افرادی مهم نباشد ؛ اما در بلند مدت قطعا مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت.

عایق صدا چیست؟

عایق صدا به معنای کاهش فشار صدا نسبت به منبع صوتی و گیرنده مشخص است. صدایی که از دیوار مشترک عبور می کند صداهایی مانند: صحبت کردن، صدای تلفن، صدای تلوزیون، صدای زنگ و…. اینگونه صداها را صداهای هوابردی می نامند.

صدای هوابرد چیست؟ صدای هوابرد صدایی است که محیط انتشار آن هوا باشد مانند نمونه هایی که در بالا ذکر شد. به دلیل سبک سازی ساختمان ها باید در نظر داشت که روش های افزودن متریال عایق صوتی دیوار مشترک به مراتب بهتر از روش های استفاده از مصالح ضخیم تر و در نتیجه سنگینی دیوار ها است.

همان طور که گفته شد در این مقاله بهترین روش های عایق صوتی دیوار مشترک را به شما آموزش خواهیم داد. یکی از روش های جلوگیری از انتقال صوت در دیوار مشترک نصب متریال عایق صوتی ایزوهم می باشد.

ایجاد موانع صوتی در دیوار مشترک بسیار حائز اهمیت است و می تواند بخش زیادی از صوت را کنترل کند. متریالی که روی دیوار مشترک نصب می شود باید بتواند صداهای مختلف را در خود جذب نماید. یکی دیگر از روش های مرسوم افزودن ضخامت دیوار و ایجاد دیوار کاذب برای جلوگیری از انتقال صوت است.

ایجاد حالت آکوستیکی باعث میرایی بیشتر در محیط  منزل می گردد. امواج صوتی با برخورد به سطوح مختلف دچار انعکاس و در نتیجه تشدید امواج می گردد. این امر باعث می شود تا به راحتی این امواج به محیط مجاور در منزل شما انتقال یابد. ایجاد موانع صوتی برای جذب امواج راه مناسبی برای عدم انتقال صوت می باشد.

در بحث انتقال امواج صوتی هوابردی از یک جداکننده ( دیوار مشترک ) چند نکته قابل بررسی است. هنگام برخورد امواج صوتی با یک جداکننده ( دیوار مشترک ) همیشه بخشی از امواج صوتی به داخل همان اتاق منعکس می شود.

بخشی دیگر به همان جداکننده جذب می شود و در نهایت بخش آخر به محیط مجاور تراگسیل ( انتقال ) می یابد. حال مهم ترین اصل در بحث عایق صوتی دیوار مشترک این است که میزان جذب امواج را افزایش دهیم. تا بتوانیم هم از انتقال بیشتر امواج صوتی به محیط دیگر جلوگیری نماییم هم بتوانییم انعکاس صوت به داخل را کاهش دهیم. بدین ترتیب کنترل امواج صوتی به راحتی صورت خواهد گرفت.

نکته:

با توجه به مطالب ذکر شده می توان به این نتیجه رسید که یک عایق صوتی دیوار مشترک مناسب باید علاوه بر قدرت جلوگیری از انتقال صوت ، جاذب مناسبی برای امواج صوتی باشد. امواج صوتی همیشه نزدیک ترین راه را برای رسیدن به سیستم شنوایی انتخاب می کنند ، امواج صوتی مانند آب راهی برای انتقال پیدا می کنند.

برای جلوگیری از این امر بهترین راه برای عدم انتقال امواج صوتی ، پوشش کامل روزنه های موجود در دیوار است. ایجاد موانع صوتی یکی دیگر از راه کارهای مناسب برای جلوگیری از انتقال امواج صوتی می باشد. بدین صورت که با چیدمان صحیح اسباب درون منزل به گونه ای که در مسیر امواج صوتی فرار گرفته و باعث شکست امواج صوتی شوند. صدا از طریق مواد سنگین و متراکم راحت تر عبور می کند به این دلیل که سرعت امواج صوتی در جامدات سخت ، بیشتر است.

عایق صوتی دیوار مشترک باید چه ویژگی هایی داشته باشد:

  1. انعطاف پذیر باشد
  2. بهداشتی بودن
  3. عدم ایجاد حساسیت های پوستی و تنفسی
  4. غیر قابل اشتعال
  5. کاهش امواج صوتی تا 80 درصد
  6. مقاوم در برابر رطوبت

در نهایت در نظر داشته باشید که بدون اجرای عایق صوتی دیوار مشترک ایزوهُم مشکل انتقال صوت برطرف نخواهد شد.

یکی از رایج ترین سوالاتی که بعد از خرید منازل تازه ساخته شده با آن رو به رو هستیم این است که چگونه دیوار مشترک منزل خود را در برابر همسایگان پر سرو صدا عایق کاری کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم و حریم شخصی منزل خود را حفظ نماییم.

برای اینکه بتوانیم عایق کاری را به طور کاملا مناسب و نتیجه بخش انجام دهیم قطعا باید در ابتدا نوع صوت را مورد بررسی قرار دهیم و طبق آن میزان ضخامت عایق را تعیین کنیم.

عایق صوتی دیوار مشترک ایزوهُم می تواند تمامی مشکلات صوتی منزل شما را برطرف نماید. امواج صوتی همواره به صورت دائمی در میان ما وجود دارند.

اما نکته قابل توجه در این مسئله این است که سیستم شنوایی ما به این نوع امواج صوتی عادت کرده است. زمانی که در منزل خود در حال استراحت هستید و احساس سکوت را در درون اتاق خود تجربه می کنید . بیش از 35 دسیبل در فضا اطرافتان امواج صوتی وجود دارد. اما سیستم شنوایی انسان ها به این میزان امواج صوتی عادت کرده است.

وقتی امواج صوتی به دلایل مختلف افزایش پیدا کند صداهای ناخواسته به وجود می آیند که برای ما آزار دهنده خواهند بود. در حالت کلی صداهایی برای انسان ناخوشایند هستند که انسان علاقه ای به شنیدن آن ها نداشته باشد.

برای مثال وقتی در طبیعت به دور از زندگی شهری در حال استراحت و گوش دادن به صدای پرندگان هستید. بیش از 50 دسیبل امواج صوتی در فضا وجود دارد ، اما شما را آزار نمی دهد بلکه باعث آرامش شما هم می شود. این در حالی است که وقتی در منزل خود در حال استراحت هستید و کودک همسایه مجاور شما گریه می کند.

باعث آزار شما می شود و این نوفه صوتی کاملا ناخواسته است و شما دوست ندارید به آن گوش دهید. برخی از صداها با اینکه از نظر فرکانسی بسیار ضعیف هستند اما از نظر روانی بسیار آزار دهنده اند.

عایق ایزوهم

عایق صوتی دیوار مشترک ایزوهُم تمامی نکات مربوط به عایق صوتی و چگونگی جذب امواج صوتی را در خود ایجاد کرده است. عایق ایزوهم ساخته شده از الیاف کاملا نانویی متناسب با نیاز جامعه با استانداردهای روز دنیا، دارای گواهی ثبت اختراع ملی است و توانسته بیشترین میزان کاهش صوت را در بین عایق های موجود در کشور به خود اختصاص دهد.

تصور کنید که در منزل خود در حال مطالعه هستید و نیاز به تمرکز بالایی برای این امر دارید. در حالی که در مجاورت منزل شما شخصی زندگی می کند که علاقه ی زیادی به موسیقی دارد. این تداخل باعث می شود تا شما نتوانید به تمرکز لازم برای مطالعه دست یابید.

چرا که صدای موسیقی از دیوار مشترک عبور کرده و شما به راحتی آن را می شنوید. در اینجا نقش اصلی و اساسی عایق صوتی دیوار مشترک ایزوهم به چشم می خورد.

عدم عایق کاری مناسب باعث عدم تمرکز شما در امر مطالعه می شود. این عدم تمرکز ممکن است در استراحت شما هم تاثیر گذار باشد ، به همین ترتیب این تداخل ها در بلند مدت باعث بروز مشکلات بزرگتری خواهد بود.

قبل از اینکه از مشکلات فرار کنید سعی بر حل این قضییه باشید. به جای اینکه منزل خود را عوض کنید دیوار مشترکتان را عایق صوتی کنید. مشکلات صوتی ساختمان خود را به کارشناسان ما بسپارید تا در اسرع وقت آن ها را شناسایی کنند و به کمک کادر مجرب مجموعه آن ها را برطرف نمایند.

معمولا در اوقات شب امواج صوتی بیشتر به گوش می رسند چرا که عوامل محیطی کمتری وجود دارد که امواج صوتی را منحرف کند. کوچه ها و خیابان ها در سکوت مطلق هستند ، همین باعث می شود تا امواج صوتی ایجاد شده در مجاورت منزل شما به راحتی سیستم شنوایی شما را تحریک کرده و مانع استراحت شما شود که استفاده از عایق صوتی دیوار مشترک ایزوهم این مشکل را می تواند به صورت کامل برطرف نماید.

نکته:

یکی از نکات بسیار مهم و ضروری در بحث عایق کاری دیوار مشترک ضخامت ایجاد شده توسط عایق است. در صورتی که ضخامت عایق زیاد باشد فضای زیادی از داخل منزل را از بین می برد. این امر باعث بروز مشکلاتی در داخل اتاق خواب ها و نشیمن می گردد.

این مهم  به خصوص در منازل با متراژ کم بیشتر به چشم می خورد. به همین دلیل در انتخاب عایق صوتی دیوار مشترک مقدار ضخامت عایق بسیار حائز اهمیت است.

عایق ایزوهم به صورت رولی در ضخامت های 15 و 25 میلی متری تولید و عرضه میگردد. این در حالی است که با همین مقدار ضخامت می تواند تا 80 درصد صداهای هوابرد را کاهش دهد. خیلی از افراد بر این باورند که نیازی به استفاده از عایق صوتی دیوار مشترک ندارند.

توجیه اینگونه افراد برای عدم استفاده از عایق این است که خواب ما سنگین است و مشکلی با صدای همسایه نداریم. اما این باور غلط است و همیشه مشکلات در هنگام استراحت به وجود نمی آید. جواب به این سوال که عایق صوتی را چه کسانی استفاده می کنند این است ، برای همه ضروری و لازم الاجرا است.

برای تمامی انسان ها حریم خصوصی یک امر بسیار مهم و حیاتی است. حتی اگر صدای کودک همسایه ما را آزار ندهد ممکن است که صدای حرف زدن ما همسایه را آزار دهد. پس امر عایق کاری در مکان زندگی افراد کاملا متقابل بوده و همه به آن نیاز دارند.

عایق ایزوهم به صورت رو کار و تور کار قابل اجرا می باشد. همچنین بهترین مرحله برای عایق کاری دیوار مشترک زمان اجرای ساختمان است. اما در صورت عدم عایق کاری در حین ساخت این عایق قابلیت نصب بعد از اتمام پروژه را دارد. یکی از نکات بسیار مهم در عایق ایزوهم بهداشتی بودن آن است که برای انسان هیچ ضرری ندارد و از لحاظ اقتصادی بسیار مرقوم به صرفه تر از عایق های مشابه است.

از مزیت های عایق صوتی دیوار مشترک ایزوهم می توان به چند مورد اشاره داشت.

  1. ضد پوسیدگی و ضد سایش
  2. آنتی باکتریال
  3. عایق مناسب برای صوت و حرارت
  4. دارای استانداردها و تاییدیه های داخلی و بین المللی
  5. مقاوم در زیر آب خاک
  6. عمر طولانی
  7. وزن سبک

تمامی موارد ذکر شده در مقایسه با عایق های سنتی برتری دارد. نصب عایق ایزوهم بسیار راحت تر از عایق های موجود در بازار است. یکی دیگر از مباحث بسیار مهم و ضروری قیمت متریال و هزینه های جانبی عایق کاری است که بیشتر مردم در این رابطه با مشکل مواجه می شوند.

عایق ایزوهم با قیمت کاملا رقابتی و ایجاد هزینه های جانبی بسیار کم و از همه مهم تر نصب بسیار ساده ، به طوری که هر شخص به راحتی می تواند آن را اجرا نماید. و باتوجه به اینکه نیازی به زیر سازی ندارد و بدون نصب توری و یا چهارچوب بندی قابلیت نصب روی هر سطحی را دارد. هزینه های اجرا را تا حد زیادی کاهش می دهد و نصب آن برای اکثریت مردم میسر می شود.

عایق ایزوهم علاوه بر قیمت اقتصادی و رقابتی از لحاظ کیفیت و عمر محصول مرقوم به صرفه تر از عایق های موجود در بازار است و در بلند مدت شاهد کاهش هزینه ها و مشکلات عایق صوتی در ساختمان و منزل خواهید بود.

هر قدر ساختمان ما در برابر امواج صوتی مقاوم تر باشد سلامتی سکنه ساختمان ه تامین خواهد شد ،چرا که آلودگی صوتی موجب بالا رفتن فشار خون و برخی بیماری های قلبی و سکته مغزی می گردد. اختلال شنوایی و عدم تعادل در سیستم شنوایی یکی دیگر از عوارض صداهای مزاحم منازل در بلند مدت است.

عایق صوتی برای دیوار مشترک ساختمان

 عایق صوتی برای دیوار مشترک ساختمان : آرامش ، یک واژه غریبه برای زندگی دردنیای امروز ، دنیایی پر ازهیاهو و استرس ، دنیایی پر ازبوق ، پر ازجیغ و صداست.

مردم در حال تلاش برای زندگی بهتر و به امید رسیدن به محفل گرم خانواده و آرامش خانه هستند.

آیا به راستی این آرامش در خانه های امروزی وجود دارد؟ برای رسیدن به این آرامش و ایجاد محیطی آرام در منازل خود قطعا باید از عایق صوتی استفاده کرد.

برای جلوگیری از امواج صوتی به داخل منازل مسکونی و ایجاد آرامش باید توجه بیشتری به عایق کاری ساختمان داشته باشیم .

امواج صوتی همواره در مناطق شهری وجود دارد و به ندرت می توان مکانی خالی از امواج آزار دهنده پیدا کرد.

در هنگام خرید آپارتمان همیشه یکی از ایده آل ها میزان سکوت محیط می باشد.

این حجم از حساسیت نسبت به سکوت در محل سکونت نشان دهنده مشکلات ایجاد شده توسط صداهای ناهنجار می باشد.

دغدغه تعداد نفرات حاضر در مجاورت منزل و نگرانی از رفت و آمد های شبانه روزی…

به جای فرار از مشکلات موجود در زندگی شهری بهتراست به دنبال راه کاری برای حل آن ها باشیم.

برای مهار تبادل صوت ، بین دو واحد می توان از عایق صوتی برای دیوار مشترک ساختمان استفاده کرد. یکی از راه کارهای مفید برای این معضل استفاده مناسب از عایق صوتی می باشد.

در ساختمان هایی با بیش از یک واحد در طبقات دیوارهای مشترکی بین دو واحد وجود دارد .

ضخامت دیوار های مشترک در بیشتر موارد فقط 10 سانتی متر می باشد که به راحتی صوت را از خود عبور می دهد.

همیشه بخشی از امواج صوتی بعد از برخورد با دیوار به محل انعکاس پیدا می کند .

بخشی جذب می شود که در اینجا وجود عایق صوتی بسیار ضضروری است.

و بخش دیگر امواج به مکان بعدی تراگسیل می گردد.

میزان تراگسیل بستگی به فرکانس صوت موجود و مقدار جذب عایق دارد.

همچنین می توان با هزینه کم به میزان قابل توجهی فرکانس های مختلف صوتی را در منازل به حداقل رساند. متریال های گوناگونی به عنوان عایق صوتی برای دیوار مشترک ساختمان وجود دارد. اما انتخاب متریال مناسب با توجه به استانداردها ی محصول باید صورت گیرد.

برخی از آزمون های عایق ایزوهم

درباره ی ایزوهم

عایق ایزوهم یک نوع عایق صوتی و حرارتی می‌باشد که از پلی‌استر نانویی ساخته شده است. این نوع عایق در ضخامت های مختلفی در دسترس است. عایق ایزوهم از تابعیت گرمایی بالایی برخوردار است که موجب کاهش نیاز به سیستم تهویه مطبوع در ساختمان‌ها و کاهش مصرف انرژی و رفع مشکلات ناشی از صوت می‌شود. همچنین، این نوع عایق در مقابل رطوبت و آب کاملاً مقاوم است و می‌تواند در شرایط آب‌وهوایی نامساعد نیز عملکرد خوب داشته باشد. با توجه به این خواص، عایق ایزوهم معمولاً در ساختمان‌های صنعتی و تجاری، سالن‌های ورزشی، ساختمان‌های دولتی، بانک‌ها، خانه‌های نیمه صنعتی و غیره استفاده می‌شود.

برخی تائیدیه ها

مقالات ایزوهم

کاربرد عایق حرارتی در داخل ساختمان
کاربرد عایق حرارتی در داخل ساختمان چیست؟
کاربرد عایق حرارتی در داخل ساختمان چیست؟ عایق حرارتی، یکی از اجزای اساسی و مهم در ساختمان‌ها بوده و برای بهبود کیفیت ساختمان و کاهش ...
انواع عایق صوتی سقف آپارتمان
انواع عایق صوتی سقف آپارتمان چیست؟
در این مطلب به انواع عایق صوتی سقف آپارتمان اشاره شد. موقعیت زندگی در آپارتمان‌ها همراه با صداهای مختلفی است که از همسایگان، تجهیزات الکتریکی ...
اهمیت عایق کاری صوتی اتاق خواب
اهمیت عایق کاری صوتی اتاق خواب
در طراحی و آماده‌سازی اتاق خواب، به اهمیت عایق کاری صوتی اتاق خواب توجه ویژه‌ای نمایید. این موضوع به عنوان یک جنبه حیاتی در ایجاد ...
نصب اصولی عایق حرارتی
نصب اصولی عایق حرارتی چگونه است؟
نصب اصولی عایق حرارتی از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا این عملیات به بهبود کارایی انرژی و کاهش هزینه‌های انرژی در ساختمان کمک می‌کند. نصب ...
صدا یک نوع آلودگی به شمار می آید؟
آیا صدا یک نوع آلودگی به شمار می آید؟
آیا صدا یک نوع آلودگی به شمار می آید؟ صدا یکی از عوامل محیطی بوده و بر زندگی انسان‌ها تاثیر گذاشته و به عنوان یک ...

دتایل های اجرایی عایق ایزوهم

ما با بهترین ها کار می کنیم پس به ما اعتماد کنید.

چرا عایق ایزوهم را انتخاب کنیم؟

عایق صوتی و حرارتی

کاملا بهداشتی

100 سال عمر

عدم جذب رطوبت

غیر قابل اشتعال

مقاوم در برابر ضربه ، فشار و نور مستقیم خورشید

هنوزم نمی دونی چی کار کنی؟

پس فرم رو پر کن…

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

30 دیدگاه دربارهٔ «عایق صوتی دیوار مشترک»

  1. با سلام
    ببخشید صدای همسایه بغلی ما خیلی زیاده میتونیم چه عایقی بهمون پیشنهاد میدین ؟

    1. با سلام
      بستگی دارد صدا تا چه حد باشد مسکونی باشد یا صنعتی نسبت به صدا از 3 سانت تا به بالا استفاده میشه

  2. سلام وقتتون بخیر
    صدای همسایه بغلیمون اذیت میکنه,میخواستم بدونم عایق صوتی دیوار مشترک ایزوهم چه قدر تاثیر داره ؟

  3. سلام وقت بخیر.
    در جزئیات ارائه شده روی عایق ایزوهم،حتما باید گچ و خاک باشد؟یا کناف هم می تواند باشد.اگر کناف اجرا شود ضخامت جزئیات زیرکار بیشتر می شود؟برای مساحت حدود 22 متر مربع دیوار مشترک با همسایه، مدت زمان کار چقدر است؟آدرس نمایندگی را در کرج اراوه می فرمائید.سپاس.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا