عایق های صوتی و حرارتی ایزوهم

۱۰ درصد تخفیف برای خرید های بالای 2000 متر

انواع عایق رطوبتی ساختمان

انواع عایق رطوبتی ساختمان

در این مطلب به انواع عایق رطوبتی ساختمان اشاره شده است. عایق رطوبتی یکی از مهم ترین سیستم‌ هایی است که برای سقف ساختمان باید آن را استفاده کنید. مخصوصاً اگر در طبقات بالاتر یعنی طبقات چسبیده به پشت بام هستید، این مورد اهمیت بیشتری دارد. چراکه برف، باران و رطوبت ممکن است به سقف آسیب وارد کند. بدین منظور ما تصمیم گرفتیم که راجع به انواع عایق رطوبتی ساختمان صحبت کنیم که در بعضی از شرایط حتی از عایق صوتی یا حرارتی هم اهمیت بیشتری دارد.

انواع عایق رطوبتی

اگر به دنبال عایق‌ های رطوبتی مناسب برای ساختمان هستید و می‌ خواهید مانع از رطوبت و آب به داخل ساختمان شوید، ما چند مورد عایق رطووبتی مناسب را به شما معرفی می‌ کنیم که شامل موارد زیر هستند:

  • قیر

یک عایق رطوبتی بسیار مهم قیر است. قیر یکی از مواد سنگین و سنتی به حساب می‌ آید که برای ساختمان سازی آن را استفاده می‌‌ کنند. برای ساختمان‌ های باستانی و سنتی هم به سراغ این ماده می‌ روند. در برابر رطوبت بسیار عالی عمل کرده و طول عمر بالایی دارد. همچنین در برابر دیگر عوامل محیطی هم مناسب است و می‌ تواند یک عایق حرارتی بسیار عالی هم باشد.

  • عایق قطران

عایق قطران هم یک عایق رطوبتی است. در واقع شبیه به یک ماده لزج و سیاه است که آن را به عنوان ماده طبیعی یا شیمیایی در صنایع مختلف از جمله راه سازی و ساختمان سازی استفاده می‌ کنند. برای پوشش سازه و دیوارها به سراغ آن می‌ روند تا عاملی برای جلوگیری از رطوبت به ساختمان باشد. وجود آن می‌ تواند عاملی برای حفظ سازه حفظ کیفیت هوای داخلی همچنین محافظت از مواد ساختمانی باشد.

انواع عایق رطوبتی ساختمان

  • پشم شیشه

پشم شیشه نه تنها عایق صوتی است؛ بلکه یک عایق رطوبتی بسیار عالی هم خواهد بود. از طرفی مانع از هدر رفت سرما و گرما خواهد شد و می‌ تواند یکی از کامل‌ ترین نوع عایق‌ ها برای ساختمان‌ ها شناخته شود و آن را به صورت الیاف نازک تولید می‌ کنند. به همین دلیل برای ساختمان‌ های مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرد. نه تنها یک عایق رطوبتی بسیار قوی است، بلکه قابلیت بازیافت پذیری هم دارد و قیمت آن نیز مقرون به صرفه است.

  • پرایمر

اگر به دنبال یک عایق رطوبتی بسیار با کیفیت هستید، به سراغ پرایمر بروید. پرایمر ها بر پایه انواع رزین‌ ها، قیرها، افزودنی‌ ها و حلال‌ های مختلف هستند و جزو مهمترین موادی هستند. که به عنوان ماده ضد رطوبتی از آن استفاده می‌ کنند. انواع مختلفی از آن ها وجود دارند که برای عایق‌کاری سطوح مختلف می‌ توانید مورد استفاده قرار دهید. اگرچه که از آنها برای قسمت زیرین لایه عایق رطوبتی هم استفاده می‌ کنند تا چسبندگی بهتری روی سطوح مختلف به وجود بیاورد اما خودش یک نوع عایق مهم هم به حساب می‌ آید.

  • عایق‌ های سیمانی

عایق‌ های سیمانی هم جزو محصولات دو بخشی به حساب می‌ آیند. پایه اصلی آنها سیمان است. در واقع شکل آنها شبیه به پودر است که می‌ توانید با آب مخلوط کنید و روی سطوح مختلف آنها را به اجرا در بیاورید. بعد از اینکه خشک می‌ شوند، خاصیت الاستیکی پیدا می‌ کنند. اگر به آنها ضربه وارد شود یا تغییر دمایی یا فشار جانبی وارد گردد، هیچ مشکلی به وجود نمی‌ آید. هیچ گونه ترک خوردگی و شکستگی روی آنها وجود نخواهد داشت و خیالتان راحت است که از جنس سیمان هستند و مواد سمی داخل آنها وجود ندارد. معمولاً برای مخازن آب آشامیدنی از این نوع عایق استفاده می‌ کنند.

  • عایق رطوبتی پیش ساخته

این عایق رطوبتی هم به صورت پیش ساخته و آماده برای نصب؛ تولید می‌ شود. شما می‌ توانید از آن برای ساختمان‌ ها استفاده کنید. نصبشان خیلی سریع و ساده انجام می‌ شود و کیفیت بالایی دارند. طول عمر آنها بالا است. در نتیجه در طولانی مدت نیاز به تعویض پیدا نمی‌ کنید. در برابر هر گونه شکستگی هم کاملاً مقاوم هستند و هیچ گونه ترک و نشتی نخواهند داشت. اگر قصد تهیه هرگونه از عایق‌ هایی که نام بردیم را دارید، کافی است که به سایت ایزوهوم مراجعه کنید. تمام اطلاعاتی که در مورد خرید این عایق‌ ها نیاز دارید را می‌ توانید داخل این سایت پیدا کنید و مطمئن باشید که قیمت استانداردی دارند.

جمع‌ بندی

شناخت انواع عایق رطوبتی ساختمان به شما کمک می‌ کند تا یک خرید عالی داشته باشید. از آنجایی که مواد مختلفی به عنوان عایق مورد استفاده قرار می‌ گیرند؛ در نتیجه باید ویژگی‌ های هر کدام را بشناسید که ما مهم‌ ترین موارد را به شما معرفی کردیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا