عایق های صوتی و حرارتی ایزوهم

۱۰ درصد تخفیف برای خرید های بالای 2000 متر

بهترین عایق سقف سوله مرغداری

در این مطلب ما به بهترین عایق سقف سوله مرغداری اشاره کردیم. سقف سوله مرغداری یکی از سازه‌ های خاص و منحصر به فرد است‌. ساخت آنها پروسه متفاوتی با ساخت سازه‌ های دیگر دارند. از آن جایی که قرار است این مکان برای پرورش مرغ و جوجه استفاده شود، در نتیجه نکات بهداشتی خاصی هم برای آنها رعایت خواهد شد. سقفی که برای سوله مرغداری استفاده می‌ کنند، با سقف سازه‌ های دیگر قطعاً باید ویژگی‌ های متفاوتی داشته باشد. بدین منظور ما قصد داریم راجع به بهترین عایق سقف سوله مرغداری صحبت کنیم که خیلی به آن نپرداختند.

تعریف سقف سوله مرغداری

طبق ضوابط و قوانینی که برای سوله مرغداری وجود دارد، شما باید در این مکان حتماً از سقف و عایق مناسب استفاده کنید. یعنی اگر می‌ خواهید مجوز پایان کار خود را بگیرید؛ حتماً باید اصول ساخت سقف مناسب برای این فضا را در نظر گرفته باشید. اینکه روی عایق کاری سقف این سوله‌ ها حساسیت زیادی به خرج می‌ دهند، به خاطر اهمیت دمای هوای ساختمان است. در واقع دمای هوای ساختمان در چنین حالتی باید تعادل خودش را حفظ کند تا مطمئن باشید که به مرغ‌ ها آسیبی وارد نخواهد شد. همچنین باید سقف‌ ها به گونه‌ ای ساخته شوند که مانع از ورود حشرات و میکروب‌ ها باشند.

انواع عایق‌ ها برای سقف سوله مرغداری

اگر می‌ خواهید از عایق‌ ها و پوشش‌ های مختلف برای سقف سوله مرغداری استفاده کنید، باید این موضوع را در نظر داشته باشید که این بخش را به دو قسمت بیرونی و درونی تقسیم بندی می‌ کند. برای قسمت بیرونی باید به سراغ عایق‌ هایی از جنس پلی کربنات بروید یا از پوشش یو پی وی سی مثل ساندویچ پانل استفاده کنید. برای عایق سازی از قسمت داخل می‌ توانید به سراغ پلی اتیلن، پشم شیشه، پشم سنگ، کارتون پلاست و غیره بروید.

عایق کاری با ساندویچ پانل

یکی از بهترین عایق های سقف سوله مرغداری که می‌ تواند عایق حرارتی بسیار عالی هم باشد، ساندویچ پنل است‌. ساندویچ پنل دو لایه ورق دارد که بین ورق‌ ها یک عایق انعطاف پذیر و نرم قرار می‌ دهند. در واقع وجود آن عاملی برای صرفه‌ جویی در انرژی است. مزیتی که در مورد آنها وجود دارد، این است که خیلی راحت می‌ توانید آن را شستشو دهید. یعنی رعایت بهداشت از طریق آن کار سختی نیست.

عایق کاری با پشم سنگ

مورد دیگری که به عنوان عایق برای سقف سوله مرغداری می‌ توانید استفاده کنید، پشم سنگ است. پشم سنگ یک عایق صوتی بسیار عالی است. طول عمر بالایی دارد و خیلی راحت مورد استفاده قرار می‌ گیرد و نصب آن کار سختی نیست. قیمت مناسبی هم دارد و می‌ توانید آن را برای پوشش سقف‌ ها استفاده کنید. زیرا در برابر پوسیدگی و رطوبت هم کاملاً مقاوم است. از لحاظ بهداشتی هم خیالتان راحت باشد، زیرا مانع از ورود میکروب‌ ها و پخش آن‌ ها خواهد شد. نکته‌ای که باید در مورد آنها رعایت کنید، این است که اگر حساسیت و آلرژی خاصی دارید، به سراغ برش، نصب و تولید این عایق‌ ها نروید. زیرا آلرژی و التهابتان را تشدید می‌ کند.

عایق کاری با کارتون پلاست

کارتون پلاست هم می‌ تواند یکی از بهترین انواع مواد برای عایق کاری سقف سوله مرغداری باشد. در واقع از آن به عنوان سقف کاذب استفاده می‌ کنند و آن را زیر پشم شیشه یا پشم سنگ قرار می‌ دهند. این عایق شبیه به یک توری مرغی هم هست. برای سوله دامداری، مرغداری، صنعت کشاورزی و حتی خودروسازی هم مورد استفاده قرار می‌ گیرد. بوهای مختلف را به خودش جذب نمی‌ کند و غیر قابل اشتعال است. همچنین یک عایق صوتی و حرارتی بسیار عالی است.

فرقی ندارد که می‌ خواهید از کدام یک از این عایق‌ ها استفاده کنید. در هر صورت عایق‌ ها در انواع مختلف مثل انواعی که در بالا مطرح کردیم و همچنین مواردی که نام نبردیم، در سایت ایزوهوم موجود هستند. شما می‌ توانید با قیمت مناسب و کیفیت بالا یک خرید عالی برای عایق داشته باشید.

جمع‌ بندی

انتخاب بهترین عایق سقف سوله مرغداری نیازمند کسب اطلاعات در این موضوع است. اگر شما بدانید که برای سقف سوله مرغداری باید چه نکاتی را در نظر بگیرید و چه اصولی را رعایت کنید، قطعاً خرید عایق و نصب آنها برایتان راحت‌تر خواهد بود. ما راجع به چند مورد از بهترین عایق ها صحبت کردیم و گفتیم که هر کدام چه مزایایی دارند که باعث شدند آنها را معرفی کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا