عایق های صوتی و حرارتی ایزوهم

۱۰ درصد تخفیف برای خرید های بالای 2000 متر

عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام

عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام

فیلم عایق حرارتی ایزوهم

ایزوهم انقلابی در صنعت عایق کاری

عایقی چهار منظوره برای تمامی مشکلات ساختمان و...

سال تجربه
0 +
برند همکار
0 +
پروژه موفق
0 +

بررسی عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام: از گذشته تا به امروز همواره ساختمان سازی نیاز به عایق‌های متفاوت و گوناگونی داشته است تا بتواند در برابر شرایط محیطی به خوبی مقاومت کند.
معمولاً برای یک ساختمان از عایق حرارتی ، عایق صوتی و عایق رطوبتی استفاده میشود‌ برخلاف عایق‌های صوتی و حرارتی از عایق رطوبتی در قسمت‌های بیرونی ساختمان که در معرض بارش برف و باران و به شکل کلی آب و رطوبت قرار دارند استفاده می‌شود.

وظیفه این عایق‌ها همانگونه که از نامشان پیداست جلوگیری از ورود رطوبت به قسمت داخلی ساختمان می‌باشد. یکی از قسمت‌های بیرونی مهم که از عایق‌های رطوبتی استفاده می‌شود پشت بام ساختمان می‌باشد. در گذشته از قیرگونی برای این کار استفاده می‌شد ولی به دلیل سنگین بودن و سختی اجرا ، قیرگونی جای خود را به ایزوگام داد.

اما این پایان کار نبود و چند وقتی است که از عایق نانو به جای ایزوگام برای پوشش قسمت‌های بیرونی و مخصوصاً پشت بام استفاده می‌شود. اما اینکه چگونه و چرا این عایق جایگزین ایزوگام شده است موضوعی می‌باشد که ما در این مقاله تحت عنوان عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام به آن خواهیم پرداخت، پس اگر شما نیز مایل به کسب اطلاعات در این زمینه هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

پیشنهاد: قیمت عایق حرارتی پشت بام

ایزوگام و معایب آن
عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام

ایزوگام و معایب آن

ایزوگام یک عایق و پوشش مقاوم می‌باشد، که به منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت و نم بر روی پشت بام‌ها و قسمت‌هایی که در معرض آب قرار دارند استفاده می‌شود. این نوع از پوشش از ترکیب الیاف مصنوعی و قیر تولید می‌شود.مواد اولیه ایزوگام شامل قیر صنعتی کشف شیشه فویل آلومینیومی چسب و باند مواد پلیمری به نام اتکتیک پلی چروپیلن (APP) میشود.

این عایق و یا پوشش را به وسیله ابزارهای حرارتی و مشعل‌های گاز بر روی سطوح مد نظر می‌چسبانند.
ایزوگام را به شکل کلی به دو دسته تک لایه و دولایه تقسیم می‌کنند. این دو نوع از ایزوگام فقط از لحاظ پوشش با یکدیگر تفاوت دارند و برای عایق‌بندی پشت بام از نوع دو لایه و برای عایق‌بندی دیوارهای ساختمان از نوع یک لایه آن استفاده می‌شود. یکی از دلایلی که باعث شده است امروزه از ایزوگام کمتر استفاده شود، طول عمر پایین این عایق می‌باشد.

به جز این مورد ایزوگام دارای معایب دیگری می‌باشد که از مهمترین آنها می‌توان به:
عدم مقاومت در برابر تابش نور خورشید، هزینه‌های بیشتر نسبت به دیگر عایق‌های رطوبتی و فاسد شدن عایق آن بعد از گذشت ۶ماه اشاره کرد.

عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام با عایق نانو

همانگونه که در قسمت‌های قبلی مقاله نیز به آن اشاره کردیم امروزه از عایق نانو به جای ایزوگام استفاده می‌شود.عایق نانو از مواد پلیمری تولید و ساخته می‌شود. به دلیل اینکه موادپلیمری مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت دارند، از این مواد در عایق‌های رطوبتی نانو استفاده می‌شود. در واقع می‌توانیم بگوییم که مواد نانو برای همه سطوحی که احتمال نفوذ و ورود آب به آنها وجود دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بررسی مزایای عایق نانو

برخلاف ایزوگام، عایق نانو دارای ویژگی‌های منحصر به فردی می باشد و همین ویژگی‌ها باعث شده است که از این عایق برای جایگزینی ایزوگام استفاده شود.
از مهمترین مزایا و ویژگی‌های عایق نانو می‌توان به مقاومت در برابر نور خورشید، قابل شستشو بودن، نصب و اجرای آسان، هزینه پایین‌تر نسبت به ایزوگام، مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی، جلوگیری از ترک خوردن و شکستن سطوح تحت پوشش و طول عمر بالا اشاره کرد.

دلایل عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام

همان گونه که در قسمت‌های قبلی مقاله نیز به آن اشاره کردیم ‌زمان های زیادی است که از ایزوگام به عنوان یک عایق رطوبتی استفاده می‌شود. اما با توجه به دلایلی مانند قیمت زیاد نصب و اجرای سخت و البته عمر پایین ایزوگام باعث شده است که مهندسین و سازندگان اقدام به عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام و با متریال های دیگر مانند عایق نانو کنند.

پیشنهاد: عایق صوتی ایزوهم

دلایل عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام
عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام

نتیجه گیری

ما در این مقاله به بررسی عایق کاری پشت بام بدون ایزوگام و جایگزین آن یعنی عایق نانو پرداختیم. به صورت کلی در این مقاله ما متوجه شدیم که یک ساختمان نیازمند عایق رطوبتی، عایق حرارتی و عایق صوتی می‌باشد.

در گذشته از قیرگونی و ایزوگام به عنوان عایق رطوبتی ساختمان‌ها استفاده می‌شد ولی به دلیل وزن زیاد، سختی نصب و قیمت بالا و البته عمر پایین باعث شده است که امروزه سازندگان از عایق نانو به جای این عایق استفاده کنند. شرکت بزرگ ایزوهوم با سال ها تجربه در زمینه نصب انواع عایق های حرارتی و صوتی پیشتاز در این صنعت است. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برخی از آزمون های عایق ایزوهم

درباره ی ایزوهم

عایق ایزوهم یک نوع عایق صوتی و حرارتی می‌باشد که از پلی‌استر نانویی ساخته شده است. این نوع عایق در ضخامت های مختلفی در دسترس است. عایق ایزوهم از تابعیت گرمایی بالایی برخوردار است که موجب کاهش نیاز به سیستم تهویه مطبوع در ساختمان‌ها و کاهش مصرف انرژی و رفع مشکلات ناشی از صوت می‌شود. همچنین، این نوع عایق در مقابل رطوبت و آب کاملاً مقاوم است و می‌تواند در شرایط آب‌وهوایی نامساعد نیز عملکرد خوب داشته باشد. با توجه به این خواص، عایق ایزوهم معمولاً در ساختمان‌های صنعتی و تجاری، سالن‌های ورزشی، ساختمان‌های دولتی، بانک‌ها، خانه‌های نیمه صنعتی و غیره استفاده می‌شود.

برخی تائیدیه ها

مقالات ایزوهم

عایق صوتی مهدکودک
عایق صوتی مهدکودک باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟
عایق صوتی مهدکودک باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ یکی از نکات مهمی که به هنگام احداث مهد کودک به آن توجه ویژه می‌شود تعیین کردن ...
ویژگی های عایق حرارتی مناسب
آشنایی با ویژگی های عایق حرارتی مناسب
در این مطلب با ما همراه باشید، تا با ویژگی های عایق حرارتی مناسب آشنا شوید. عایق حرارتی، سدی است که مانع از انتقال حرارت ...
اجرای پروژه عایق صوتی
چند نکته برتر برای اجرای پروژه عایق صوتی
چند نکته برتر برای اجرای پروژه عایق صوتی می‌تواند به شما در بهبود کیفیت صوتی محیط کمک کند و آرامش بیشتری را فراهم سازد. برای ...
انتخاب عایق صوتی مناسب برای هر محیط
چگونگی انتخاب عایق صوتی مناسب برای هر محیط
چگونگی انتخاب عایق صوتی مناسب برای هر محیط به عوامل مختلفی مانند نوع ساختمان، منبع صدا و نیازهای آکوستیکی آن بستگی دارد. برای فضاهای مسکونی ...
چرا باید از عایق حرارتی استفاده کنیم؟
چرا باید از عایق حرارتی استفاده کنیم؟
چرا باید از عایق حرارتی استفاده کنیم؟ استفاده از عایق حرارتی در ساختمان‌ها، یکی از مهم‌ترین اقدامات برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و بهبود کیفیت ...

دتایل های اجرایی عایق ایزوهم

ما با بهترین ها کار می کنیم پس به ما اعتماد کنید.

چرا عایق ایزوهم را انتخاب کنیم؟

عایق صوتی و حرارتی

کاملا بهداشتی

100 سال عمر

عدم جذب رطوبت

غیر قابل اشتعال

مقاوم در برابر ضربه ، فشار و نور مستقیم خورشید

هنوزم نمی دونی چی کار کنی؟

پس فرم رو پر کن…

لطفا برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا