عایق های صوتی و حرارتی ایزوهم

۱۰ درصد تخفیف برای خرید های بالای 2000 متر

نحوه عایق بندی ساختمان در مناطق سردسیر

نحوه عایق بندی ساختمان در مناطق سردسیر

در این مطلب به نحوه عایق بندی ساختمان در مناطق سردسیر اشاره شد. احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که دیوار انتهایی یا گوشه یک ساختمان آپارتمان اغلب سردتر از بقیه است و این مطمئناً باعث ناراحتی می‌شود. اما چگونه می‌توان چنین دیواری را عایق حرارتی کرد؟ عایق حرارتی فقط از داخل انجام می‌شود. یک خانه هم به عایق صوتی برای حذف صداهای آزاردهنده و هم به عایق حرارتی نیاز دارد.

نحوه عایق بندی ساختمان در مناطق سردسیر

نصب عایق حرارتی در منزل

در مواردی که عایق‌کاری خارجی دیوارهای یک محل مسکونی غیرممکن است و شرایط آب و هوایی وجود عایق حرارتی در خانه را ایجاب می‌کند. باید روش‌های عایق داخلی را در نظر گرفت. با این حال، قبل از شروع کار روی عایق‌کاری اتاق، باید علت ورود سرما به داخل اتاق را دریابید.

اگر دیوار عایق حرارتی باکیفیت نداشته باشد، هنگام خنک شدن، نقطه شبنم در داخل اتاق جابه‌جا می‌شود. پس از یخ زدن کامل دیوار، دمای داخل اتاق به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد و در بیشتر موارد تراکم شروع به جمع شدن روی دیوار می‌کند.

در برخی موارد، سرما می‌تواند از طریق شکاف‌هایی که در دیوار ایجاد می‌شود یا از طریق شکاف در اتصالات پانل‌های بتنی نفوذ کند. در مورد دوم، درزها باید با فوم پلی‌اورتان مهروموم شده و از دو طرف گچ‌کاری شوند.

 

روش نصب عایق حرارتی در منزل

از جمله، روش عایق داخلی با استفاده از PPU (فوم پلی‌اورتان) به صورت اسلب یا عایق حرارتی است. برای عایق‌کاری باکیفیت کافی است از یک لایه 5 سانتی‌متری فوم پلی‌اورتان استفاده کنید که می‌توان روی آن را با روکشی از پروفیل‌های فلزی و ورق‌های گچ تخته (برای کارهای داخلی) پوشاند.

در اصل، مسئولیت نصب عایق حرارتی باید به شرکت مدیریت سرویس‌دهنده خانه واگذار شود. در حالت ایده‌آل، قبل از شروع کار، باید یک بازرسی تصویربرداری حرارتی از خانه انجام دهید. توصیه می‌شود این کار را در زمستان انجام دهید که با تفاوت قابل توجهی در دمای هوای خارجی و داخلی (بیش از 20 درجه) مشخص می‌شود.

عایق‌کاری ساختمان‌ها با استفاده از فوم پلی‌یورتان برای مقاصد آزمایشی هم اکنون در بسیاری از مناطق کشورمان در حال انجام است. نتیجه چنین آزمایشاتی بسیار چشمگیر است. علاوه بر فرصت صرفه‌جویی در گرما تا 50 درصد، فضای داخلی ساختمان‌هایی که با استفاده از این روش عایق بندی شده اند بسیار راحت و کاملاً مناسب برای زندگی در فصل سرد می‌شوند.

 علاوه بر فوم پلی‌اورتان می‌توانید از مواد عایق حرارتی مانند فوم پلی‌اتیلن و فوم پلی‌استایرن استفاده کنید. باید در نظر داشت که مواد عایق حرارتی رول و دال با اتصالات مستقیم به دیوارهای باربر نصب می‌شوند.

مراحل عایق حرارتی نما با استفاده از فوم پلی‌استایرن

در عایق حرارتی یک خانه از فوم پلی‌استایرن استفاده می‌شود که نحوه عایق بندی ساختمان در مناطق سردسیر به شرح زیر است:

  • ابتدا دیوارها از گردوغبار و خاک تمیز می‌شوند. در صورت وجود ترک، آنها را منبسط کرده و با ملاط ماسه سیمانی پر می‌کنند. درزهای بین پانل‌ها در خانه‌های پانل نیز فومی ‌هستند. برای چسبندگی بهتر، سطح را می‌توان پرایم. اگر دیوارها تفاوت‌هایی دارند، با گچ تسطیح می‌شوند. این مرحله آماده‌سازی نام دارد.
  • سپس، چسب مخصوص روی صفحات پلی‌استایرن منبسط شده در امتداد محیط و به صورت نقطه‌ای تا وسط دال اعمال می‌شود. دال روی سطح دیوار فشرده می‌شود. پلی‌استایرن منبسط شده در یک الگوی شطرنجی قرار می‌گیرد تا اتصالات ردیف پایین با اتصالات بالا منطبق نباشد، این از پل‌های سرد جلوگیری می‌کند.
  • علاوه بر این، ورق‌های فوم پلی استایرن با رولپلاک‌های چتری (پنج قطعه در هر ورق) محکم می‌شوند. اتصالات بین صفحات عایق فوم شده است تا از ورود سرما به داخل اتاق یا خارج شدن گرما از آن جلوگیری شود.
  • هنگامی‌که تمام عایق کار گذاشته می‌شود، یک ترکیب چسب روی آن اعمال می‌شود که در آن ورق‌های مش تقویت‌کننده تعبیه شده است. برای قابلیت اطمینان طرح مورد نیاز است. لایه دیگری از چسب در بالا اعمال می‌شود.
  • پس از خشک شدن، سطح را آستر و گچ‌کاری می‌کنند. سپس نما با رنگ اکریلیک رنگ‌آمیزی می‌شود. به این ترتیب دیوارها عایق حرارتی شده‌اند و در عین حال فضای منزل نیز همچنان زیبا و چشم‌نواز است.

سخن پایانی

عایق‌های حرارتی برای بیشتر خانه‌ها لازم هستند تا در فصول سرد سال بتوانند گرمای اتاق‌ها را حفظ کنند. اگر می‌خواهید هزینه‌های خود را کاهش دهید به نصب این عایق‌ها برای دیوارهای خارجی فکر کنید. در این مطلب ما از نحوه عایق‌بندی ساختمان در مناطق سردسیر با فوم پلی‌استایرن را توضیح داده‌ایم. به سایت ایزوهوم بروید و از محصولات دیدن کنید. اطلاعات هرکدام از آن‌ها به همراه توضیحات در سایت وجود دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا