عایق های صوتی و حرارتی ایزوهم

۱۰ درصد تخفیف برای خرید های بالای 2000 متر

هدف عایق بندی کوره و دیگ بخار

عایق کاری دیگ بخار و کوره ‌های صنعتی

در این بخش تصمیم گرفتیم که راجع به هدف عایق بندی کوره و دیگ بخار صحبت کنیم که مبحث کاملاً پر اهمیتی است اما خیلی در مورد آن توضیحاتی ارائه نشده است. با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دهیم. عایق کاری لوازم صنعتی کاملا با عایق کاری ساختمانی متفاوت است اما به هر حال شما نیازمند یک سری عایق حرارتی هستید تا بتوانید از اتلاف انرژی جلوگیری کنید و عملکرد آن لوازم و ابزار را در صنعت بهبود ببخشید.

توضیحاتی در مورد عایق کاری کوره‌ ها

زمانی که سوال می‌ شود چه تجهیزات صنعتی حتماً باید عایق کاری شوند، یکی از آنها کوره‌ ها هستند. برای عایق کاری کوره‌ ها همه چیز بستگی به دمای کوره دارد.  دمای کوره عایق‌ های پشم سنگ مثل چگالی و ضخامت با دیگر کوره‌ ها متفاوت است اما در هر صورت اگر دمای کوره‌ ها زیر ۲۵۰ درجه سانتیگراد باشد، شما می‌ توانید از عایق پتویی یا عایق تخته‌ ای استفاده کنید.

عایق بندی دیگ بخار و همچنین کوره‌ ها نیازمند این است که شما تجهیزات متفاوتی داشته باشید و بتوانید یک عایق کاری با کیفیت را انجام دهید که اتلاف انرژی اتفاق نیفتد.

همچنین بخوانید: عایق حرارتی

هدف از عایق بندی کوره‌ ها و دیگ بخار چیست؟

زمانی که صحبت از عایق کاری کوره‌ ها و دیگر بخار می‌ شود، یک سری اهداف دنبال خواهد شد. اهدافی که در زیر معرفی می‌ کنیم، جزو این موارد هستند:

  • با وجود آنها می‌ توانید از اتلاف حرارت و انرژی جلوگیری کنید. در نتیجه سطح کارایی دیگ بخار و کوره‌ ها افزایش پیدا می‌ کند.
  • دمای سطح بویلرها کاهش پیدا می‌ کند؛ در نتیجه عاملی جلوگیری کننده برای تماس افراد با سطوح داغ است.
  • این کوره‌ ها عاملی جلوگیری کننده از گرم شدن هوای داخل اتاقک بویلر هستند. در نتیجه محیط برای کارکرد آنها فراهم خواهد شد و شما می‌ توانید نتیجه بهتری از کار بگیرید.
  • همچنین دیواره‌ ها هم یک عایق بندی عالی خواهند داشت.
  • اتلاف حرارت از قسمت دیواره اتفاق نمی‌ افتد و خیالتان راحت است که کار به صورت اصولی و با کیفیت بالاتر پیش خواهد رفت. اگر هم قرار باشد جسم تحت حرارت قرار بگیرد، باز هم هیچ گونه اتلاف انرژی وجود نخواهد داشت.

 

 

هدف عایق بندی کوره و دیگ بخار

 

مزایای عایق کاری کوره‌ ها با استفاده از پشم سنگ پتویی

اینکه ما بالاتر توصیه کردیم برای عایق کردن کوره‌ ها و دیگ بخار به سراغ پشم سنگ پتویی بروید، دلایل مختلفی دارد. چراکه مزایای زیر شامل حال شما می‌ شود:

  • اولین مورد اینکه می‌ توانید آنها را به عنوان یک عایق صوتی و حرارتی با کیفیت استفاده کنید.
  • در برابر ارتعاشات شدید مقاومت بسیار عالی از خودشان نشان می‌ دهند.
  • در برابر حریق و آتش سوزی کاملاً ایمن هستند.
  • خیلی سریع می‌ توانید این عایق‌ بندی را به انجام برسانید و کارتان خیلی تمیز پیش خواهد رفت.
  • روش نصب و برش آنها خیلی سریع و آسان انجام خواهد شد و پایداری بسیار عالی خواهند داشت.
  • خواص شیمیایی و فیزیکی آنها در طولانی مدت تغییر نمی‌ کند.
  • قیمتشان مقرون به صرفه بوده و کیفیت استانداردی دارند.
  • همچنین حمل و نقل و نگهداری آنها نیز آسان خواهد بود.

با توضیحاتی که ارائه شد، متوجه شدید که عایق کاری کوره ها و دیگ بخار اهمیت بسیار زیادی دارد اما باز هم توصیه می‌ کنیم زمانی باید این کار را انجام دهید که مطمئن باشید نتیجه خوبی می‌ گیرید. بدین منظور باید به مراکزی مراجعه کنید که به صورت حرفه‌ ای این کار را برایتان انجام می‌ دهند. ما سایت ایزوهوم را به شما معرفی می‌ کنیم که چندین سال است به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌ کند.

جمع‌ بندی

در این مطلب به هدف عایق بندی کوره و دیگ بخار اشاره شد. کوره و دیگ بخار جزو مهم‌ ترین انواع عایق کاری‌ ها به حساب می‌ آیند. در این مقاله به طور کامل راجع به این موضوع صحبت کردیم. همچنین راجع به اهداف و مزایای این نوع عایق‌ کاری هم اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دادیم. اگر نیازمند کسب اطلاعات بیشتر هستید یا می‌ خواهید یک عایق‌ کاری با کیفیت را تجربه کنید، ما توصیه می‌ کنیم به سایت ایزوهوم مراجعه کنید. نه تنها عایق کاری‌ های ساختمانی در این مرکز انجام می‌ شود، بلکه برای عایق کاری‌ های صنعتی هم می‌ توانید کیفیت بالایی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا