عایق های صوتی و حرارتی ایزوهم

۱۰ درصد تخفیف برای خرید های بالای 2000 متر

اصول عایق بندی ساختمان

اصول عایق بندی ساختمان

اصول عایق‌ بندی ساختمان به عنوان یکی از مباحث پر اهمیت باید مورد توجه قرار بگیرد. اگر شما قصد ساختمان سازی دارید یا می‌ خواهید به هر دلیلی به آپشن‌ های ساختمان خود اضافه کنید، ما توصیه می‌ کنیم که راجع به اصول عایق‌ بندی ساختمان اطلاعات خود را افزایش دهید. عایق صوتی و حرارتی و حتی رطوبتی می‌ تواند تا حد زیادی به افزایش کیفیت ساخت و ساز شما کمک کند که در این مقاله راجع به این موضوع بیشتر توضیح خواهیم داد.

منظور از عایق‌ بندی چیست؟

در سال‌ های گذشته به خاطر پیشرفت تکنولوژی و همچنین صنعت، افراد به سراغ این رفتند که اقداماتی را انجام دهند تا از هدر رفت انرژی جلوگیری شود. هر چقدر که ما بتوانیم در انرژی بیشتری صرفه‌ جویی کنیم، قطعاً در آینده وضعیت بهتری را تجربه خواهیم کرد. یکی از اقداماتی که باعث می‌ شود ما در مصرف انرژی صرفه‌ جویی کنیم، عایق‌ بندی ساختمان است.

با عایق‌ بندی ساختمان می توانید در فصل زمستان باعث حفظ گرمای داخلی خانه شوید و در فصل تابستان فضای خنک‌ تری را در محیط خانه به وجود بیاورید. بدون اینکه انرژی اضافی از بیرون وارد شود یا اینکه از خانه بیرون برود.

عایق بندی می‌ تواند روی دیوار، کف یا حتی روی سقف باشد. به هر حال همه این‌ ها مانع از هدر رفت انرژی است. اگر هم می‌ خواهید از عایق‌ های صوتی و یا عایق حرارتی استفاده کنید، بهتر است بدانید که باعث حفظ آرامش محیط خانه و جلوگیری از سر و صدای زیاد خواهد شد.

 

اصول عایق بندی ساختمان

 

اصول عایق‌ بندی ساختمان

عایق‌ بندی ساختمان مانند هر اقدام مهم دیگری نیازمند رعایت یک سری قوانین است. قبل از اینکه شما به ساختمان سازی مشغول شوید، حتماً باید راجع به این اصول اطلاعات کافی داشته باشید. در کشور ما ایران قوانین و مقررات مختلفی مربوط به مبحث صرفه‌ جویی انرژی وجود دارد. یعنی اگر بتوانید این قوانین را در ساختمان سازی به اجرا در بیاورید که کاملاً اجباری هم هست، مجوز کارتان را می‌ گیرید و همه چیز استاندارد پیش خواهد رفت. طبق مقرراتی که وجود دارد، باید عایق حرارتی را برای ایجاد مقاومت در برابر حرارت در اجزای بیرونی ساختمان ایجاد کنید. در واقع مقاومت حرارتی در این قسمت نباید از یک حد معینی کمتر باشد.

در مورد اصول عایق‌ بندی ساختمان باید این موضوع را در نظر بگیرید که علاوه بر اینکه ساخت و ساز شما باید کاملاً اقتصادی باشد. بلکه طراحی باید به گونه‌ای انجام شود که در مصرف انرژی صرفه‌ جویی شود. طبق تدابیری که وجود دارد، برای اینکه مصرف انرژی در ساختمان‌ ها کاهش پیدا کند، باید به سراغ استفاده از عایق حرارتی و صوتی با کیفیت بروید. ممکن است در حین اجرا به خاطر وجود عایق‌ های با کیفیت هزینه ساخت افزایش پیدا کند. اما مطمئن باشید که در آینده به خاطر کم شدن هزینه انرژی سود خواهید کرد. از طرفی استفاده از این عایق‌ ها باعث می‌ شود که در چند سال اول بعد از بهره‌ برداری از ساختمان تمام هزینه‌ های اضافی که برای عایق‌ بندی انجام داده‌ اید، دوباره به شما برگردد.

از دیگر اصول عایق‌ بندی ساختمان این است که عایق‌ بندی باید روی دیوارها و سقف‌ هایی انجام شود که از یک طرف با محیط داخل ساختمان و از طرف دیگر با هوای بیرون تماس پیدا می‌ کنند. دیوارها و سقف‌ هایی که داخل خود ساختمان هستند، نیاز به عایق‌ بندی ندارند. در واقع بعضی حداقل‌ ها برای عایق‌ بندی وجود دارد که در مناطق شهری باید آنها را به اجرا در بیاورید. تا شهرداری گواهی پایان کار را برایتان صادر کند.

برای تهیه مواد عایق کاری از نوع عایق رطوبتی، حرارتی و صوتی کافی است که به سایت ایزوهوم مراجعه کنید. تمام موادی که نیاز دارید، در بالاترین کیفیت ممکن در این سایت عرضه می‌ شوند. همچنین خیالتان راحت است که قیمت استاندارد دارند و می‌ توانند شما را به یک عایق‌ بندی اصولی و استاندارد نزدیک کنند.

جمع بندی

اصول عایق‌ بندی ساختمان شامل قوانینی می‌ شود که همه افراد در حوزه ساختمان سازی باید آن را رعایت کنند. این اصول برای مناطق شهری، روستایی و غیره متفاوت است اما به هر حال بعضی حداقل‌ ها هست که باید رعایت شود تا شما بتوانید مجوز بگیرید که در این مقاله توضیحات کلی در این باره ارائه دادیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا