عایق های صوتی و حرارتی ایزوهم

۱۰ درصد تخفیف برای خرید های بالای 2000 متر

انواع عایق صوتی با ضخامت کم

انواع عایق صوتی با ضخامت کم

صداهای بلند بر وضعیت بدن تأثیر منفی می‌گذارد. علاوه بر این، آنها ممکن است مزاحم همسایگان شوند. به همین دلیل، لازم است از عایق صوتی خوب استفاده کنید، که به شما کمک می‌کند زمان خود را با آرامش در خانه سپری کنید. در این مطلب قصد داریم انواع عایق صوتی با ضخامت کم را معرفی کنیم.

عایق صوتی چیست؟

تمام صداها به ضعیف، متوسط ​​و قوی طبقه بندی می‌شوند؛ اما حتی صداهای جزئی نیز می‌توانند بر تمرکز تأثیر منفی بگذارند. اگر در طول روز چیزی در کار شما یا داشتن یک سبک زندگی راحت اختلال ایجاد می‌کند، حل این مشکل چندان دشوار نیست. به لطف عایق‌های صوتی، می‌توانید همسایگان پر سر و صدا، موسیقی بلند آنها یا پخش مداوم تلویزیون را فراموش کنید.

منابع سر و صدای زیادی در ساختمان‌های آپارتمانی وجود دارد. عایق صوتی می‌تواند صدا را تا حدی به تأخیر بیندازد؛ اما همه اینها به ضخامت مواد بستگی دارد. وجود ترک، سوراخ برای سوکت و غیره تاثیر منفی دارد. برای یک خانه پانل با کلاس اقتصادی استاندارد، حداکثر سطح نویز مجاز 50 دسی بل تعریف شده است.

انواع عایق صوتی با ضخامت کم

معرفی انواع عایق صوتی

عایق صدا باعث کاهش سطح سر و صدای ورودی به اتاق است. برای موثر بودن آن، استفاده از مواد باکیفیت که صدا را عایق یا جذب می‌کنند، ضروری است. آنها معمولاً چندین لایه را در یک زمان شامل می‌شوند. هنگام کار با آنها، باید از بست‌ها و تکنیک‌های نصب صحیح استفاده کنید. انواع عایق صوتی با ضخامت کم را در ادامه معرفی می‌کنیم:

1. عایق صوتی یونولیت

نکته جالب در مورد یونولیت این است که در هر ضخامتی قابل سفارش بوده و حتی با ضخامت یک سانتی متر نیز در دیوارها و سقف به کار رفته است. این ماده سبک که از ترکیب سیمان و سلولز ساخته می‌شود می‌تواند یک عایق صدا و در عین حال عایق حرارتی مناسب برای ساختمان شما باشد.

2. پشم سرباره

این مورد نیز یکی از عایق‌های صوتی است که ضخامت زیادی ندارد و در عین حال می‌تواند اثر صداهای اطراف را برای شما کاهش دهد. این عایق یک پشم معدنی است که می‌تواند حرارت و صداها را در محیط حبس کرده و از انتشار آن‌ها به فضاهای دیگر جلوگیری به عمل بیاورد.

این نوع عایق را با پس مانده‌های کوره‌های ذوب آهن تولید می‌کنند و هیچ گونه حساسیتی در مورد آن گزارش نشده است؛ بنابراین اگر حساسیت دارید یا فرزند کوچکی با شما زندگی می‌کند، بدون نگرانی پشم سرباره را برای عایق صوتی محیط دلخواه خود انتخاب کنید.

3. عایق صوتی الاستومری

شگفت‌انگیز نیست که این عایق تنها 6 میلی‌متر ضخامت دارد و با این وجود می‌تواند عملکرد بالایی داشته باشد؟ از مهم‌ترین ویژگی‌های آن علاوه بر ضخامت خیلی کمی‌که دارد انعطاف‌پذیری بالا است، که سبب شده تا برای استفاده در مکان‌های زاویه‌دار و محدود مناسب باشد.

4. عایق صوتی فوم پلی یورتان

این مورد گزینه‌ای بادوام است که به طور ایمن روی سطح قرار می‌گیرد، عمر طولانی دارد و کاربردی است. شایان ذکر است که با استفاده طولانی مدت از آن حتما راضی خواهید بود. این فوم در انواع تخته‌ای، لوله‌ای و تزریقی تولید می‌شود. ضخامت 3 سانتی‌متری برای آن در نظر گرفته شده است؛ اما خودتان می‌توانید با هر ضخامت دیگری کمتر یا بیشتر از آن استفاده کنید.

5. ایزوپلات

استفاده از ایزوپلات آسان بوده و برای انسان کاملا بی خطر است. این ماده شامل الیاف چوب است و به همین دلیل در اتاق‌هایی که سطح رطوبت بسیار بالاست نباید استفاده شود.

6. مقوای کرافت

 یکی دیگر از گزینه‌های محبوب برای عایق صوتی دیوار و سقف مقوای کرافت اصلاح شده است که چوب و کاغذ مومی ‌به آن اضافه می‌شود. این عایق در کار با دیوارها عملکرد خوبی دارد و به راحتی نصب می‌شود؛ اما ممکن است خیلی زود پوسیده شود.

شاخص‌های کیفیت عایق صدا

برای اینکه مواد به طور مؤثر با وظایف خود کنار بیایند، باید بدانید چه شاخص‌هایی کیفیت بالای آن را نشان می‌دهد. شما باید به پارامترهای زیر توجه کنید.

ویژگی‌های عایق صوتی مناسبتوضیحات
وزن بالاهرچه بالاتر باشد، نشانگر عایق صدا بهتر خواهد بود.
چند لایه بودنتعداد لایه‌ها تعیین می‌کند که چقدر صدا به طور موثر ایزوله می‌شود.
دوستی با محیط زیستاین ماده نباید به سلامت انسان آسیب برساند.
نصب آساناین نکته به ویژه در صورتی مهم است که شخصی عایق را خودش نصب کند.

سخن پایانی

عایق‌های صدا در ساختمان‌ها به منظور کاهش سطح سروصدا استفاده می‌شوند. در این مطلب انواع عایق صوتی با ضخامت کم را معرفی‌ کرده‌ایم تا بتوانید خرید بهتری داشته باشید.

شرکت ایزوهم اجراکننده انواع عایق های حرارتی، صوتی و برودتی است. برای قیمت و خرید به صورت آنلاین از فروشگاه بزرگ ایزوهم به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا