عایق های صوتی و حرارتی ایزوهم

۱۰ درصد تخفیف برای خرید های بالای 2000 متر

انواع مصالح عایق صوتی

در این مطلب با ما همراه باشید تا با انواع مصالح عایق صوتی آشنا شوید. آیا چنین دیوارهایی در خانه شما وجود دارد که بتوانید همه چیز را در سه طبقه دورتر در همسایگان خود بشنوید؟ زندگی راحت در فضایی با سروصدای دائمی مطلقاً غیرممکن است. امروز ما به طور مفصل موضوع عایق صوتی محل یک ساختمان و انواع مصالح آن را بررسی خواهیم کرد.

صداهای آزاردهنده در محیط‌های ساختمانی

صدا فقط می‌تواند در یک محیط الاستیک منتشر شود. هر سه محیط جامد و مایع و گاز دارای خاصیت ارتجاعی فشاری و کششی هستند.

 در یک محیط الاستیک، تغییر شکل به طور متوالی از یک نقطه مشخص در محیط به یک همسایه منتقل می‌شود. به‌عنوان‌ مثال اگر با چکش به میله فلزی ضربه بزنید، در نقطه برخورد یک فشردگی فلزی (تغییر شکل فشاری) ایجاد می‌شود که با سرعت خاصی در داخل میله منتشر می‌شود. در این حالت تمام نقاط بدنه میله یکی پس از دیگری در جهت انتشار موج صوتی شروع به ارتعاش خواهند کرد.

ارتعاشات مکانیکی دوره‌ای الاستیک منبع صوتی باعث ارتعاش ذرات یک محیط کشسان نزدیک به منبع می‌شود. که منجر به فشرده‌سازی (ضخیم شدن) دوره‌ای و کمیاب شدن محیط در این مکان شده و تکانه مزاحم اولیه از منبع صدا به محیط الاستیک اطراف منتقل می‌شود.

انواع مصالح عایق صوتی

انواع مصالح عایق صدا

برای عایق صدا از مواد مختلفی استفاده می‌شود که هر کدام برای اتاق خاصی مناسب است و با نوع خاصی از صدا مقابله می‌کند. به رایج‌ترین انواع مصالح عایق صدا اشاره شده است:

  • پشم معدنی آکوستیک

صفحات پشم معدنی آکوستیک AcousticWool Sonet از مواد اولیه بازالت طبیعی با کیفیت بالا ساخته شده‌اند. ساختار همگن تخته، چیدمان تصادفی الیاف و چگالی بهینه مواد، سطح بالایی از جذب صدا و عدم انقباض را در طول مدت طولانی کارکرد تضمین می‌کند.

استفاده از پشم معدنی آکوستیک AcousticWool Sonet عایق صوتی پارتیشن‌های استاندارد گچ تخته را 1.5 – 2 برابر افزایش می‌دهد.

  • غشای عایق صدا

غشای عایق صدا از مواد معدنی و پلیمر تشکیل شده است. این ماده به راحتی روی سطوح مختلف نصب می‌شود. دمای کار غشای از -60 درجه سانتیگراد تا +180 درجه سانتیگراد است. خاصیت ارتجاعی و پایداری آن باعث می‌شود در دمای 20- درجه سانتیگراد شکسته نشود.

به لطف غشای عایق صدا، نویز را می‌توان تا 22 دسی بل کاهش داد. تنها عیب آن هزینه بالا است.

  • پنل آکوستیکی

این مورد یک عایق انعطاف‌پذیر بوده که به دلیل عمر طولانی و مقاومت بالا مورد توجه و استقبال بوده است. از جنس پلی‌یورتان باکیفیت ساخته شده و در ابعاد مختلفی می‌تواند برای عایق صوتی ساختمان به کار برود. همچنین پنل آکوستیک قیمت‌های مناسبی دارد.

  • پشم شیشه

حتماً می‌دانید که پشم شیشه در عایق‌های صوتی یک لایه و چند لایه برای کاهش نویز استفاده می‌شود. این مورد که یک عایق گرم است با کاربردهای وسیع خود در مخازن، سقف‌ها و سیستم‌های گرمایش و سرمایش به کار می‌رود. مهم‌ترین مزیتی که به شما می‌دهد این است که در عین سبکی بسیار ساده نصب می‌شود و نسوز است. به این ترتیب شما ایمنی ساختمان خود را هم افزایش می‌دهید.

پشم شیشه یک ماده جاذب رطوبت است که نم اطراف را به خود می‌گیرد. بنابراین اگر مشکلات تنفسی دارید، از به کار بردن این ماده برای عایق کردن سقف و دیوارهای خانه خودداری کنید.

هنگام عایق صدا چه نکات ظریفی را باید در نظر گرفت؟

هنگام انتخاب عایق صدا، علاوه بر انواع مختلف، باید موارد زیر را نیز در نظر بگیرید.

  • برای اتاق نشیمن و حمام باید از مواد مختلفی استفاده شود. زیرا این اتاق‌ها دارای سطوح مختلف رطوبت هستند.
  • به اندازه اتاق توجه کنید. اغلب اتفاق می‌افتد که عایق صدا به طور قابل توجهی مساحت اتاق را کاهش می‌دهد.

خرید عایق صدا از ایزوهوم

ایزوهوم مرکزی است که به شما امکان می‌دهد خانه راحت‌تری داشته باشید. عایق‌های صوتی برای دیوار و سقف و همچنین عایق حرارتی که در این مرکز به فروش می‌رسد به شما کمک می‌کنند تا علاوه بر داشتن خانه‌ای ساکت و آرام، دمای اتاق‌ها را ثابت نگه دارید و از هدررفت انرژی در تابستان و زمستان جلوگیری کنید. سایت ایزوهوم را برای بررسی محصولات مختلف و اطلاع از ویژگی آن‌ها بررسی کنید.

سخن پایانی

در این مطلب به انواع مصالح عایق صوتی اشاره شد. عایق های صدا از جنس‌های مختلفی هستند که ما در این مقاله آن‌ها را بررسی کرده و در مورد انواع مصالح عایق صوتی توضیحاتی ارائه کرده‌ایم تا بتوانید در هنگام خرید عایق صوتی برای منزل خود با اطلاعات بیشتری در این زمینه انتخاب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا