عایق های صوتی و حرارتی ایزوهم

۱۰ درصد تخفیف برای خرید های بالای 2000 متر

بهترین روش برای عایق‌بندی روف گاردن

بهترین روش برای عایق‌بندی روف گاردن + ۶ ویژگی بسیار مهم آن

با پیشرفت صنعت معماری، امروزه عایق‌کاری پشت بام از اهمیت بالایی برخوردار شده است. در واقع تمام افرادی که اقدام به ساخت روف گاردن می‌کنند در پشت بام ساختمان خود تغییراتی ایجاد نموده اند ‌که موجب دگرگونی آن قسمت می شود زیرا در سطح روف گاردن از گیاهان زنده مثل درختان و گل‌ها استفاده می شود که سبب تغییر سطح پوسته پشت بام شما می‌شود.

به همین دلیل ممکن است ساخت روف گاردن مشکلاتی همچون عدم آب بندی بام برای ساختمان به وجود آورد.  در نهایت برای رها شدن از این مشکلات راهکارهای زیادی وجود دارد که در ادامه مقاله آن‌ها را ذکر خواهیم کرد.

۶ ویژگی‌های مهم بهترین عایق روف گاردن

  • خاصیت حرارتی: عایقی که برای روف گاردن خود انتخاب می‌کنید باید توانایی کاهش انتقال گرما از روی سطح را داشته باشد در واقع با وجود این ویژگی در فصل تابستان مانع از گرم شدن سطح روف گاردن می شوید و در فصل زمستان از، از دست دادن گرمای داخل خانه جلوگیری می‌کنید.
  • مقاومت در برابر آب: عایق مد نظر شما باید ویژگی مهمی همچون مقاومت در برابر آب را داشته باشد زیر بهترین عایق باید از نفوذ رطوبت و آب جلوگیری کند و اجازه ندهد که آب به داخل ساختمان ورود پیدا کند.
  • مقاومت در برابر پوسیدگی: یکی از ویژگی‌های مهم یک عایق خوب مقاومت بالای آن در برابر پوسیدگی، رطوبت و فرسایش می‌باشد.
  • انعطاف پذیری: اینکه عایق شما به راحتی نصب شود و هزینه‌های کمتری برای نصب آن لازم باشد، بسیار مهم و حائز اهمیت است. 
  • مقاومت در برابر حریق: عایق حتما باید در برابر آتش‌سوزی مقاوم باشد.
  • مقاومت در برابر صدا: عایق خوب باید از ورود صدا به داخل ساختمان جلوگیری کند تا آرامش در فضای خانه حفظ شود.

به طور کلی می‌توان گفت که یک عایق با کیفیت و مرغوب باید ویژگی هایی همچون ضد حریق، ضد آب، مقاوم در برابر آلودگی صوتی و… را داشته باشد تا در آینده مشکلات جبران ناپذیری برای ساختمان و اعضای خانواده ایجاد نکند.

خدمات ایزوهم: نصب عایق حرارتی

۶ ویژگی‌های مهم بهترین عایق روف گاردن
عایق‌بندی روف گاردن

انواع مواد برای عایق‌بندی روف گاردن

عایق‌بندی با ایزوگام:

برای عایق‌بندی با ایزوگام باید از ترکیب قیر و پلاستیک مرغوب استفاده کنید. ولی ایزوگام مقاومت بسیار پایینی نسبت به گرما و سرما دارد و در نتیجه لایه مناسبی برای روف گاردن نمی‌شود و به مرور زمان ترک می‌خورد و ماندگاری پایینی دارد.

عایق‌بندی با مواد پلاستیکی:

استفاده از لایه لاستیکی و مواد پلاستیکی  برای عایق بندی روف گاردن سطح متفاوتی از مقاومت را ارائه می دهد. در واقع، مقاومت آن به جنس عایق استفاده شده بستگی دارد.

عایق‌کاری با مواد نانو:

در این روش از مواد رزین به همراه مخلوط آب و سیمان استفاده می‌شود. این روش برای عایق‌کاری روف گاردن بسیار مناسب خواهد بود و ماندگاری آن تقریبا خوب است و می‌تواند سطح پشت بام و روف گاردن شما را آب‌بندی کند.

ماندگاری این عایق‌ها معمولا بین ۱۰ تا ۱۲ سال می‌باشد زیرا مواد نانو بر اثر حرکات کششی مقاومت خوبی نشان نمی دهد و خاصیت کمتری دارد و به طور کلی مواد نفتی بهتری دارند.

بیشتر بخوانید: تفاوت عایق حرارتی و برودتی

عایق‌کاری روف گاردن با فایبرگلاس

برای استفاده از فایبرگلاس در عایق‌کاری روف گاردن باید از بهترین مواد برای آب‌بندی سطح استفاده کرد‌‌. بر خلاف تصورات اشتباهی که مردم درباره شکننده بودن سطح فایبرگلاس دارند، اما از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

برای عایق‌کاری سطح پشت بام خود می توانید از فایبرگلاس دو لایه با ترکیب مواد رزین اپوکسی استفاده نمایید. این روش عایق‌بندی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و حدود ۵۰ سال عمر می‌کند. همچنین در برابر سرما و گرما عملکرد بسیار خوبی دارد.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که روش اجرای فایبرگلاس در روف گاردن باید با دقت و کاملا حرفه ای انجام شود.  در صورتی که از مواد نامرغوب و ارزان قیمت برای این نوع عایق بندی روف گاردن استفاده کنید باعث خرابی و ترک خوردگی و شکننده شده فایبرگلاس شما می ‌شود.

کلام اخر

 در این مقاله قصد داشتیم شما را با نحوه استفاده از بهترین عایق برای روف گاردن و  ویژگی‌ های آن آشنا کنیم تا بتوانید برای عایق‌کاری روف گاردن خود بهترین و مرغوب ترین مواد را استفاده نمایید.

امیدوارم که این مقاله و نکات ذکر شده در آن برای شما مناسب بوده باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در وب سایت فروشگاهی ایزوهم تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا