عایق های صوتی و حرارتی ایزوهم

۱۰ درصد تخفیف برای خرید های بالای 2000 متر

بهترین عایق حرارتی برای دیوار

بهترین عایق حرارتی برای دیوار

فیلم تست عایق حرارتی ایزوهم

ایزوهم انقلابی در صنعت عایق کاری

عایقی چهار منظوره برای تمامی مشکلات ساختمان و...

سال تجربه
0 +
برند همکار
0 +
پروژه موفق
0 +
پخش ویدیو

بهترین عایق حرارتی برای دیوار: به ماده ای که از انتقال حرارت و دما از یک محیط به محیط دیگر جلوگیری می‌کند، عایق حرارتی گفته می‌شود. این ماده از تلف شدن انرژی جلوگیری کرده و باعث تنظیم دما در ساختمان می شود. البته لازم به ذکر است که عایق حرارتی باعث می‌شود هزینه ساخت و ساز نیز افزایش پیدا کند. اما در افزایش ارزش کلی ساختمان و رفاه و آسایش افراد ساختمان تاثیر بسیار زیادی دارد. به عنوان نمونه عایق حرارتی دیوار باعث محافظت از خانه در فصل زمستان شده و از سرد شدن خانه جلوگیری می‌کند.

عایق حرارتی را می توان در قسمت های مختلف خانه از جمله سقف، کف، دیوار، تاسیسات و … انجام داد. همچنین لازم به ذکر است عایق بندی استاندارد حدود 50 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می کند. در این مطلب با ما همراه باشید، تا با بهترین عایق های حرارتی برای دیوار آشنا شوید.

پیشنهاد: عایق حرارتی ایزوهم

معرفی عایق‌های حرارتی مناسب برای دیوار
بهترین عایق حرارتی برای دیوار

معرفی عایق‌های حرارتی مناسب برای دیوار

مواد عایق زیادی برای دیوارهای ساختمان وجود دارد، که در بخش زیر به چند مورد از آن‌ها اشاره شده است:

عایق ایزوهم

عایق حرارتی ایزوهم یک نوع عایق حرارتی است که برای کاهش انتقال حرارت بین دو محیط با دمای متفاوت استفاده می‌شود. ایزوهم مخفف عبارت “ایزولاسیون حرارتی” است و به محصولاتی اطلاق می‌شود که برای جلوگیری از انتقال حرارت از یک سمت به سمت دیگر، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عایق حرارتی ایزوهم از الیاف نانویی سلول باز توخالی تشکیل شده است. این مواد دارای خواص عایق حرارتی بالا هستند و می‌توانند انتقال حرارت را کاهش دهند.

عایق حرارتی ایزوهم در بسیاری از کاربردها مورد استفاده قرار می‌گیرد، از جمله در ساختمان‌ها برای عایق کردن دیوارها، سقف‌ها و کف‌ها، در صنایع برای عایق کردن لوله‌ها و تجهیزات حرارتی، در وسایل نقلیه برای کاهش انتقال حرارت از موتور و سیستم‌های خنک کننده، و در صنایع الکترونیکی برای عایق کردن قطعات حساس به حرارت مانند مدارها و ترانزیستورها.

با استفاده از عایق حرارتی ایزوهم، می‌توانید بهبود در کنترل دمای محیط‌ها، کاهش هزینه‌های انرژی و افزایش راحتی و کیفیت زندگی خود داشته باشید.

پشم سنگ

یکی از عایق‌های مناسب دیوار پشم سنگ می‌باشد، که از سنگ‌های آذرین برای ساخت این پوشش حرارتی استفاده شده است. استفاده از پشم سنگ برای عایق کاری به خاطر مقاومت بالا و وزن پایین بسیار رایج می‌باشد. از دیگر مزایای آن می‌توان به مقاومت پشم سنگ در برابر آتش اشاره کرد. به همین دلیل از آن علاوه بر دیوار در راهروهای فرار ساختمان، چاهک آسانسور و… استفاده می‌شود.

بهتر است بدانید که این پوشش حرارتی در برابر آب مقاوم نمی‌باشد و رطوبت را به خود جذب می‌کند. اما وقتی رطوبت داخل این عایق از بین برود به صورت مجدد خواص خود را حفظ کرده و به حالت اولیه‌اش بازمیگردد. البته مقاومت پایین پشم سنگ به آب باعث می‌شود که از آن در ساختمان‌های نوساز استفاده شود. زیرا امکان ترک خوردن ساختمان‌های نوساز به دلیل رطوبت بالا، زیاد است. علاوه بر این باعث خنک شدن خانه در گرمای تابستان می‌شود.

پشم شیشه

عایق فایبرگلاس از شیشه مذابی که ریسیده و یا الیاف است، ساخته می‌شود. بیشتر تولیدکنندگان از 40 تا 60 درصد شیشه بازیافتی استفاده کرده و بهره می برند. به عنوان نمونه از این عایق در ساخت خودرو استفاده می‌کنند. زیرا فایبرگلاس هوا را به دام انداخته و باعث می‌شود انتقال گرما کند و آهسته پیش برود.

پس یک عایق حرارتی مناسب برای دیوار محسوب می‌شود. زیرا فایبرگلاس باعث توقف انتقال حرارت از اجسام جامد (دیوار خانه) می‌شود. این عایق مقاومت بسیار بالایی در برابر رشد قارچ و کپک نیز دارد. اما در برابر آتش مقاومت کمی دارد، به همین دلیل در پوشش دیوار از این عایق به همراه یک پوشش پلاستیکی استفاده می‌شود.

الیاف معدنی (پشم معدنی)

مواد داخل الیاف معدنی از خرد کردن سنگ آتش نشانی دیر ذوب به وجود می آید. این عایق حرارتی دارای ویژگی‌های زیادی از جمله نداشتن بو، مقاوم در برابر رطوبت، پایداری در شرایط مختلف و عدم رشد قارچ و کپک، ضد حریق، انعطاف پذیری بالا، عایق صوتی می‌باشد.

به همین دلیل از الیاف معدنی علاوه بر دیوار در پشت بام و سطوح سقف نیز استفاده می شود.

تخت چوب پنبه ای

این عایق حرارتی از فشرده شدن چوب پنبه و صمغ خود ساخته شده و مقاومت بالایی در برابر فشار زیاد دارد. علاوه بر این تخته چوب پنبه ای به دلیل مقاومت بالا در برابر پوسیدگی و رطوبت، عایق رطوبتی بسیار مناسبی برای دیوار محسوب می‌شود. به همین خاطر قیمت بسیار زیادی دارند.

اما می‌توان گفت یکی از عایق‌های حرارتی مناسب و پرطرفدار دیوار ساختمان‌ها به شمار می‌رود. از معایب آن می‌توان به عدم مقاومت در برابر کشش، شکننده بودن و مقاومت کم در برابر آتش سوزی اشاره کرد.

عایق سلولزی

از دیگر عایق های حرارتی مناسب برای دیوار می‌توان به عایق سلولزی اشاره کرد. از عایق سلولزی در دیوارهای جدید و باز، دیوارهای محصور و کف اتاق خانه‌های زیر شیروانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت‌های کمی در ایران هستند که عایق سلولزی تولید می‌کنند و معمولا از روزنامه بازیافت شده، آن را تولید کرده و مورد استفاده عموم قرار می‌دهند.
همچنین بهتر است بدانید که عایق سلولزی از ایمنی بسیار بالایی نسبت به فایبرگلاس برخوردار است. زیرا بسته بندی آنها محکم تر است به همین خاطر حفره های موجود در دیوار را بیشتر پر می کند. این موضوع از وجود اکسیژن داخل دیوار و گسترش آتش سوزی جلوگیری می کند. در نتیجه می توان گفت عایق سلولزی یکی از بهتری عایق‌های حرارتی برای دیوار می‌باشد.

عایق حرارتی پلی استایرن

حدود 95 تا 98 درصد از فوم های این عایق حرارتی از هوا می باشند. به همین دلیل عایق حرارتی بسیار مناسبی برای دیوار هستند. علاوه بر این از عایق حرارتی پلی استایرن به عنوان یک عایق ساختمانی در قالب های بتنی و سیستم های ساختمانی پانل های عایق سازه ای استفاده می شود.

لازم به ذکر است که پلی استایرن اکسترود شده (XPS) و پلی استایرن منبسط شده (EPS) هر دو از پلی استایرن ساخته می‌شوند.

پیشنهاد: عایق صوتی ایزوهم

عایق حرارتی ایزوهم
بهترین عایق حرارتی برای دیوار

سخن آخر

بهترین عایق حرارتی برای دیوارها یکی از موارد مهم در بهبود کارایی انرژی ساختمان است. شرکت‌های مختلف در این زمینه فعالیت می‌کنند و یکی از شرکت‌های معروف در زمینه عایق‌های حرارتی، شرکت ایزو هوم است. شرکت ایزو هوم یکی از پیشروان در تولید عایق‌های حرارتی با کیفیت بالا است.

با توجه به تخصص و تجربه شرکت ایزوهم در زمینه تولید عایق‌های حرارتی وصوتی، می‌توان به این نتیجه‌گیری رسید که استفاده از محصولات این شرکت می‌تواند بهبود قابل توجهی در عملکرد حرارتی دیوارها و افزایش کارایی انرژی ساختمان داشته باشد. با این حال، قبل از انتخاب عایق حرارتی، مهم است که نیازها و شرایط خاص ساختمان خود را بررسی کرده و با متخصصان مربوطه مشورت کنید تا بهترین گزینه را برای عایق‌بندی دیوارها انتخاب کنید.

برخی از آزمون های عایق ایزوهم

درباره ی ایزوهم

عایق ایزوهم یک نوع عایق صوتی و حرارتی می‌باشد که از پلی‌استر نانویی ساخته شده است. این نوع عایق در ضخامت های مختلفی در دسترس است. عایق ایزوهم از تابعیت گرمایی بالایی برخوردار است که موجب کاهش نیاز به سیستم تهویه مطبوع در ساختمان‌ها و کاهش مصرف انرژی و رفع مشکلات ناشی از صوت می‌شود. همچنین، این نوع عایق در مقابل رطوبت و آب کاملاً مقاوم است و می‌تواند در شرایط آب‌وهوایی نامساعد نیز عملکرد خوب داشته باشد. با توجه به این خواص، عایق ایزوهم معمولاً در ساختمان‌های صنعتی و تجاری، سالن‌های ورزشی، ساختمان‌های دولتی، بانک‌ها، خانه‌های نیمه صنعتی و غیره استفاده می‌شود.

برخی تائیدیه ها

مقالات ایزوهم

انواع عایق های حرارتی
انواع عایق های حرارتی در ساختمان
در این مطلب به انواع عایق های حرارتی در ساختمان اشاره شده است. در دنیای امروز که بحث صرفه جویی در مصرف انرژی و حفظ ...
عایق صدا چگونه کار می کند؟
عایق صدا چگونه کار می کند؟
عایق صدا چگونه کار می کند؟ در دنیای شلوغ و پر سر و صدا امروزی، یافتن مکانی آرام برای سکوت و تمرکز می تواند دشوار ...
آیا عایق حرارتی برای صدا نیز موثر است؟
آیا عایق حرارتی برای صدا نیز موثر است؟
آیا عایق حرارتی برای صدا نیز موثر است؟ در دنیای پر سر و صدای امروزی، حفظ آرامش و سکوت در خانه یا محل کار می‌تواند ...
بهترین عایق صوتی برای سقف
آشنایی با بهترین عایق صوتی برای سقف
در این مطلب به بهترین عایق صوتی برای سقف اشاره شده است. صداهای ناخواسته و ناهنجار از طریق سقف به داخل فضای مسکونی یا تجاری ...
عایق حرارتی سقف
عایق حرارتی سقف چگونه است؟
عایق حرارتی سقف چگونه است؟ از هزینه‌های مهم خانوار می‌توان به هزینه انرژی مخصوصاً برق و گاز اشاره کرد که تاثیر زیادی بر دخل و ...

دتایل های اجرایی عایق ایزوهم

ما با بهترین ها کار می کنیم پس به ما اعتماد کنید.

چرا عایق ایزوهم را انتخاب کنیم؟

عایق صوتی و حرارتی

کاملا بهداشتی

100 سال عمر

عدم جذب رطوبت

غیر قابل اشتعال

مقاوم در برابر ضربه ، فشار و نور مستقیم خورشید

هنوزم نمی دونی چی کار کنی؟

پس فرم رو پر کن…

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا