عایق های صوتی و حرارتی ایزوهم

۱۰ درصد تخفیف برای خرید های بالای 2000 متر

جهت نور آفتاب در عایق بندی ساختمان

تأثیر جهت نور آفتاب در عایق بندی ساختمان

در این بخش تصمیم گرفتیم که به طور کل راجع به تاثیر جهت نور آفتاب در عایق بندی ساختمان صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دهیم. دمای محیط اطراف تاثیر زیادی روی عایق‌ بندی ساختمان دارد. اگر دما خیلی زیاد باشد، قطعاً نوع عایق بندی متفاوت خواهد بود. اگر هم هوا سرد باشد، قطعاً عایق بندی تفاوت زیادی با حالت معمولی خواهد داشت. عایق بندی که فرقی ندارد عایق حرارتی باشد یا صوتی.

هدف عایق بندی ساختمان

قبل از صحبت در مورد تاثیر جهت نور آفتاب باید هدف از عایق بندی ساختمان را بدانیم. اگر شما به مراکز معتبری مانند ایزوهوم مراجعه کنید و بخواهید عایق بندی را انجام دهید، باید قبل از هر چیزی اهداف مربوط به عایق بندی مشخص شده باشد. این اهداف می‌تواند شامل موارد زیر گردد:

  • کم شدن اتلاف انرژی در ساختمان‌های مختلف
  • محافظت از ساختمان در برابر هرگونه تابش نور مستقیم خورشید
  • استفاده از گرمای خارجی
  • استفاده از رطوبت هوا به صورت متعادل
  • جلوگیری از هرگونه آلودگی صوتی
  • جلوگیری از نم زدگی ساختمان در برابر بارش برف و باران
  • استفاده از انرژی خورشیدی در گرمایش ساختمان

بررسی جهت نور آفتاب در عایق بندی ساختمان

بالاتر که راجع به اهداف عایق بندی صحبت کردیم، متوجه شدید که جهت نور آفتاب تاثیر بسیار زیادی  در این پروسه دارد. زمانی که قرار باشد عایق بندی روی یک ساختمان انجام شود، نور آفتاب را در نظر می‌ گیرند. اگر ساختمان به گونه‌ای ساخته شده باشد که واحدها در برابر نور مستقیم خورشید قرار گرفته باشند، قطعاً نوع عایق بندی خیلی سبک‌ تر خواهد بود. البته این موضوعی است که در مورد عایق حرارتی به آن اشاره می‌ شود.

ساختمان‌ هایی که نور حاشیه‌ ای از خورشید را دریافت می‌ کنند، باید عایق‌بند سنگین‌ تر و با کیفیت‌ تری داشته باشند. علت هم این است زمانی که نور مستقیم به داخل منزل می‌ تابد و شما عایق بندی خیلی محکمی را انجام داده باشید؛ دیگر نمی‌ توانید از گرمای نور خورشید استفاده کنید. در نتیجه مجبور هستید که انرژی زیادی را برای گرم کردن منزل به کار بگیرید.

با انجام این کار شرایط سخت می‌ شود و انگار که عایق بندی هیچ مزیتی برایتان ندارد و بالعکس می‌ تواند مضراتی هم داشته باشد. اما اگر شما خانه‌ ای را خریداری کرده باشید که در معرض نور مستقیم خورشید نیست، می‌ توانید یک عایق حرارتی کاملاً سنگین‌ تر را انتخاب کنید که کیفیت بالاتری هم دارد. با انجام این کار انرژی تا حد زیادی داخل منزل باقی می‌ ماند و خیلی راحت می‌ توانید فضای داخل منزل را گرم نگه دارید.

 

جهت نور آفتاب در عایق بندی

 

تاثیر نور خورشید در استفاده از عایق بندی‌ های رطوبتی

استفاده از عایق بندی‌ های رطوبتی همانند عایق صوتی اهمیت بسیار زیادی دارد. این عایق بندی‌ ها متفاوت هستند و معمولاً آن را با جهت نور خورشید می‌ سنجند. در مناطق گرمسیر از آنجایی که نور آفتاب زیاد است، دمای داخل ساختمان افزایش پیدا می‌ کند و رطوبت کمتر است، به خاطر همین عایق بندی رطوبتی سبک‌ تر انجام خواهد شد.

از طرفی عایق بندی‌ هایی که برای پشت بام استفاده می‌ شوند، هم می‌ توانند یک عایق رطوبتی بسیار عالی باشند. چون قیمت به صرفه‌ تر و طول عمر بالاتری دارند و شما می‌ توانید برای قسمت‌ های خارجی و داخلی دیوارها و ساختمان‌ ها از آنها استفاده کنید. همه چیز بستگی به این دارد که از قبل وضعیت نور خورشید را بررسی کنید. اگر شما به مراکز حرفه‌ ای مانند ایزهوم مراجعه کنید، آنها از قبل شرایط را برایتان بررسی می‌ کنند. در نتیجه با توجه به جهت تابش نور خورشید تعیین می‌ کنند که دقیقاً باید عایق‌ بندی چگونه انجام شود.

جمع‌ بندی

حال که متوجه شدید نور خورشید چقدر می‌ تواند در نوع عایق بندی تاثیرگذار باشد، حتماً باید از افراد متخصص کمک بگیرید. افرادی که از قبل بتوانند مشاوره‌ های لازم را به شما ارائه دهند. ما هم در این مقاله توضیحات کافی را در مورد تاثیر جهت نور خورشید در اختیارتان قرار دادیم. همچنین گفتیم که می توانید از سایت ایزوهوم کمک بگیرید. مشاورانی که داخل ایزوهوم فعالیت می‌ کنند، می‌ توانند از قبل شرایط را بررسی کنند. با توجه به منطقه‌ ای که در آن زندگی می‌ کنید و نوع تابش خورشید، قطعاً به شما توضیح می‌ دهند که چگونه عایق بندی را انجام دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا