عایق های صوتی و حرارتی ایزوهم

۱۰ درصد تخفیف برای خرید های بالای 2000 متر

عایق رطوبتی چیست؟

در پاسخ به سوال عایق رطوبتی چیست؟ باید گفت که این عایق، وسیله یا مجموعه ای از وسایل است که با هدف جلوگیری از نشت مایعات و محافظت از ساختمان‌ها و سازه‌های مختلف در برابر اثرات آنها نصب ‌می‌شود. این عایق‌ها در بسیاری از فضاها لازم بوده و از برخی خسارت‌ها جلوگیری ‌می‌کنند. برای توضیحات بیشتر در این مقاله همراه ما باشید.

حفاظت صحیح و به موقع از هر فضایی در برابر آب به طور قابل توجهی استحکام و ویژگی‌های عملکرد آن را بهبود ‌می‌بخشد. منظور از آب نه تنها بارش معمولی به شکل باران و برف؛ بلکه به معنی فاضلاب و مایعاتی است که ترکیب شیمیایی بسیار تهاجمی ‌دارند.
آجر و بتن تمایل به جذب آب دارند و رطوبت بیش از حد انباشته شده، نه تنها باعث تحریک قارچ و رطوبت بیش از حد در اتاق شده؛ بلکه منجر به از بین رفتن فونداسیون در طول زمان ‌می‌شود. با توجه به نوع ماده‌ای که به عنوان پایه برای عایق در نظر گرفته شده است، ضد آب ‌می‌تواند از جنس فلز، مواد معدنی، پلاستیک یا آسفالت باشد.

محل نصب عایق رطوبتی

عایق رطوبتی از یک اتاق در برابر نفوذ رطوبت به فونداسیون، زیرزمین، سقف، کف و دیوارهای طبقات پایینی از خاک، و همچنین سقف، تراس، دیوارها و سقف طبقات فوقانی از نشت آب ناشی از بارش حفاظت می کند. این عایق همچنین در اتاق‌های مرطوب مانند (آشپزخانه، حمام، توالت) برای جلوگیری از نشت به همسایگان در صورت وقوع سیل تصادفی و همچنین از طریق دهانه‌های فناوری نصب ‌می‌شود.

در زیرزمین‌ها نه تنها فونداسیون، بلکه کل سطح کف نیز عایق‌بندی ‌می‌شود، تا از نفوذ رطوبت از سطح زمین جلوگیری شود.

انواع عایق رطوبتی

بعد از دریافت پاسخ خود در رابطه با سوال عایق رطوبتی چیست؟ بهتر است با انواع آن آشنا شوید. بر اساس نوع مواد مورد استفاده، عایق رطوبتی به انواع زیر تقسیم ‌می‌شود:

  • در این کار از مواد مختلفی استفاده می‌شود که مطابق با محل خاص سطح برای ضد آب انتخاب ‌می‌شوند. برای ایجاد یک لایه محافظ روی سقف‌های مسطح و سایر اشیاء مشابه با خطر سیل با توده‌های آب در هنگام طوفان و باران، اغلب عایق رطوبتی رول از مواد قیری نصب ‌می‌شود.
  •  برای جلوگیری از نشتی، عایق در دو لایه قرار ‌می‌گیرد که قسمت پایین آن روی هم قرار گرفته است. عایق رطوبتی پلیمری برای اعمال در یک لایه کافی است.
  • در سرویس‌های بهداشتی، عایق‌آب‌سازی ‌اغلب در زیر لایه‌کشی انجام می‌شود، یا عایق‌آب‌سازی پوششی روی کف‌کشی اعمال می‌شود و آن را روی دیوارها تا ارتفاع حداقل 20 سانتی‌متر بالا می‌برد. مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین روش عایق رطوبتی استفاده از عایق پلی‌اوره شده است.

نکات مهم در اجرای عایق رطوبتی

هنگام اجرای عایق رطوبتی باید از قوانین زیر تبعیت کرد:

  • قبل از گذاشتن عایق رطوبتی باید تمام کارهای مربوط به ایجاد جاسازی، سوراخ‌های تکنولوژیکی و بست‌ها انجام شود. نقض لایه نهایی مواد ضد آب منجر به نشت ‌می‌شود.
  • هنگام اعمال عایق رول، لایه‌ها هم قرار ‌می‌گیرند و مفاصل با ماستیک مخصوص پوشانده ‌می‌شوند.
  • ضد آب فقط در امتداد سطح کف انجام ‌می‌شود؛ اما حداقل 20 سانتی متر به دیوارها نیز ‌می‌رسد.
  • تمام گوشه‌ها، اتصالات کف و دیوار باید به دقت پردازش شوند.
  • سطح ایمنی اتاق از نظر امکان نفوذ رطوبت تا حد زیادی بستگی به این دارد که عایق رطوبتی چقدر خوب انجام شود.

اهمیت عایق رطوبتی فونداسیون

اگر عایق رطوبتی اصلاً انجام نشود یا به طور نامناسب گذاشته شود، رطوبت شروع به ورود به ساختار ‌می‌کند و به تدریج آن را از بین ‌می‌برد. در زمستان یخ ‌می‌زند و باعث آسیب به یکپارچگی سازه ‌می‌شود. در داخل خانه، رطوبت منجر به تراکم و ایجاد کپک ‌می‌شود و این یک تهدید مستقیم برای زندگی ساکنان است.

برای جلوگیری از این اتفاق حتی در مرحله ساخت ساختمان باید عایق رطوبتی فونداسیون در زیرزمین و طبقات انجام شود. همچنین از دستگاه عایق رطوبتی عمودی استفاده ‌می‌شود که از خیس شدن دیوارها در هنگام سیل و آب شدن برف و با بارندگی قابل توجه جلوگیری ‌می‌کند.

سفارش عایق رطوبتی به ایزوهم

این نوع عایق برای همه فضاهای مرطوب ضروری هستند. شما با نصب آن‌ها و هزینه ای کم از خسارت‌های زیاد بعدی جلوگیری ‌می‌کنید. با سفارش عایق‌های رطوبتی از طریق سایت ایزوهم ‌می‌توانید انواع با کیفیت آن را خریداری کنید.

پیشنهاد ما این است که سایت را به طور کامل و بادقت مطالعه کنید تا عایق حرارتی یا عایق صوتی مناسب خود را انتخاب کنید. اطلاعات و معرفی هر کدام از محصولات روی سایت موجود است.

سخن پایانی

در این مطلب به سوال عایق رطوبتی چیست؟ پاسخ داده شد. برای جلوگیری از نشت آب به داخل اتاق‌ها یا نم‌گرفتگی برخی از قسمت‌ها توصیه ‌می‌کنیم از عایق‌های رطوبتی استفاده کرده و آن‌ها را در جای مناسب خود نصب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا