عایق های صوتی و حرارتی ایزوهم

۱۰ درصد تخفیف برای خرید های بالای 2000 متر

عایق صدا برای اتاق گیمینگ

عایق صدا برای اتاق گیمینگ یک وسیله بسیار ضروری است. این فضاها سروصدا و هیجان زیادی دارند که ممکن است برای همسایگان یا دیگر افراد که در حال مطالعه یا استراحت هستند آزار دهنده باشد. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه آپارتمان خود را آرام‌تر و راحت‌تر کنید تا بتوانید به کودکان اجازه دهید در آخر هفته فوتبال بازی کنند یا بیشتر بخوابند.

سر و صدا اغلب حال و هوای شما را خراب می‌کند. طبق آمار‌ها 60 درصد از مردم از این موضوع شکایت کرده‌اند. در یک ساختمان چند طبقه صداهایی است که توسط همسایگان، آسانسور، تهویه و فاضلاب در ساختمان ایجاد می‌شود. پنجره‌ها و درها از سر و صدای خیابان و ورودی محافظت می‌کنند. اما انتخاب آن ها یک پروژه بزرگ جداگانه است. ما در مورد راه‌حل‌ های عایق صدا برای کف، سقف و دیوار در اتاق گیمینگ صحبت خواهیم کرد.

عایق صوتی برای کاهش صدای اتاق گیمینگ

خانه‌هایی که ما در آن زندگی می‌ کنیم مطابق با استانداردها و مقررات ساختمانی ساخته شده اند. استانداردهای مجاز صدا در همه جا باید رعایت شود. اما در خانه‌های قدیمی، مصالح ممکن است فرسوده شوند. آپارتمان‌های جدید را می‌ توان بدون بازسازی اجاره کرد که عایق صوتی کافی را فراهم می‌کند. بنابراین صاحبان آپارتمان در ساختمان‌ های جدید اغلب خودشان این موضوع را تصمیم می‌ گیرند.

همچنین صداهای یک اتاق گیمینگ بسیار زیاد است و به همین دلیل حتمأ نیازمند یک عایق صوتی باکیفیت و استاندارد است. در غیر این صورت سایرین در این مورد شکایت خواهند کرد. صدای معلق در هوا و ضربه در ساختمان‌های چند طبقه آزاردهنده‌تر هستند و همیشه نیز در اتاق های گیمینگ ایجاد می‌ شوند. اگر مانع یا عایق دارای سوراخ‌هایی برای سوکت یا‌‌ ترک باشد، صدا راحت‌‌تر از یک اتاق به اتاق دیگر نفوذ می‌کند.

عایق صدا برای اتاق گیمینگ

نحوه کار عایق صدا برای اتاق گیمینگ

وظیفه عایق صدا برای اتاق گیمینگ کاهش سر و صدایی است که وارد اتاق می‌شود. برای عایق صوتی مؤثر از مواد عایق صدا و جاذب صدا استفاده می‌شود. یک محلول عایق صوتی خوب از چندین لایه تشکیل شده است. تکنیک‌های مناسب بست و نصب، کارایی آن را افزایش می‌ دهد. این مواد حتی می‌توانند یک عایق حرارتی باشند.

عایق‌های چند لایه موانع سر و صدا را متوقف کرده یا کاهش می‌دهند. بنابراین منطقی است که هر چه مانع ضخیم‌‌تر و سنگین‌‌تر باشد، بهتر است.

مواد سازنده عایق صوتی برای اتاق گیمینگ

برای عایق صوتی مؤثر از لایه‌هایی از مواد متراکم و نرم استفاده می‌ شود. آجر متراکم صدا را عایق می‌کند؛ اما صدا را جذب نمی‌کند. اگر مواد نرم جاذب صدا را به آن اضافه کنید، نتیجه بهتری خواهد داشت. یعنی نیازی نیست اندازه دیوارها را دو برابر کنید. هرچه متریال متراکم‌‌تر باشد، صدا را بهتر عایق می‌کند.

 برعکس، مواد جاذب صدا باید شل و دارای تعداد زیادی منافذ باشند. پشم معدنی صدا را به خوبی جذب می‌کند و اغلب در پروژه‌های عایق صدا استفاده می‌شود. الیاف بلند نازک آن که به صورت آشفته چیده شده‌اند، منافذ زیادی ایجاد می‌کنند که در آنها صدا کاهش می‌یابد.

 پشم پنبه معمولی چنین خاصیتی ندارد. سعی کنید از آن گوش‌گیر بسازید و سپس گوش‌گیرهایی را که از ماده خاصی ساخته شده‌اند آزمایش کنید. گوش‌گیرهای مخصوص مانند پشم معدنی و سایر مواد جاذب صدا بهتر عمل می‌کنند.

مواد تخصصی مرتبط نیز مانند درزگیر، آویز، نوار برای دیوار و کف و مواد اضافی دیگر نقش مهمی ‌در مهار صدا دارند. درزگیرهای عایق صدا با گذشت زمان سفت نمی‌شوند و نرم باقی می‌مانند. این مهم است؛ زیرا اگر آنها سخت شوند، صدا را از دیوار، کف یا سقف به اتاق‌های دیگر منتقل می‌کنند. در این صورت کار بدتر خواهد شد. همچنین درزگیرهای سیلیکونی برای پروژه‌های عایق صدا مناسب نیستند.

خرید عایق برای اتاق گیمینگ از ایزوهم

انواع عایق صوتی که در ایزوهم آماده فروش هستند برای اتاق گیمینگ بچه‌ها در منزل یا هر اتاق گیمینگ دیگری مناسب هستند. می‌توانید وارد سایت ایزوهم شده و این عایق‌ها را بررسی کنید. در سایت اطلاعات و ویژگی‌های تمام محصولات وجود دارد.

سخن پایانی

در این مطلب به عایق صدا برای اتاق گیمینگ اشاره شد. شاید در منزل خود یک اتاق گیمینگ برای کودکان در نظر گرفته‌اید یا در نزدیکی یکی از این اتاق‌ها خانه دارید. در این صورت می‌دانید که چقدر صداهای چنین محیطی زیاد است. برای کاهش این نویزها از عایق صدا برای اتاق گیمینگ استفاده می‌شود که در این مقاله توضیحات آن ارائه شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا