عایق های صوتی و حرارتی ایزوهم

۱۰ درصد تخفیف برای خرید های بالای 2000 متر

نحوه عایق کاری لوله‌ های کولر گازی

آشنایی با نحوه عایق کاری لوله‌ های کولر گازی

در این مطلب به نحوه عایق کاری لوله‌ های کولر گازی اشاره شده است. کولرهای گازی یکی از مهم ترین بخش های تشکیل دهنده و تکمیل کننده ساخت ساختمان هستند. در حقیقت این کولرها عضو مهمی از سیستم سرمایشی و گرمایشی یک محیط محسوب می شوند. به همین دلیل مدت زمان نسبتا زیادی است که جایگزین کولرهای آبی شده اند‌. دقت داشته باشید که کولرهای گازی نسبت به کولرهای آبی از پیچیدگی بیشتری برخوردار هستند. همین مسئله باعث می شود تا توجه بیشتری نیاز داشته باشند.

در حقیقت این نوع کولرها به رسیدگی بیشتری نسبت به سایر سیستم های گرمایشی و سرمایشی نیاز دارند. یکی از نکات مهم در رابطه با کولرهای گازی، نحوه عایق کاری لوله های آن ها است که باید به آن دقت داشته باشید. اگر قصد دارید درباره این مسئله اطلاعات بیشتری کسب کنید، در این مقاله با ما همراه باشید.

 

همچنین بخوانید: عایق حرارتی

 

درباره کولرهای گازی

همانطور که گفته شد کولر گازی ها عضو های بسیار مهمی در رابطه با سیستم های گرمایش و سرمایش یک فضا محسوب می شوند. به همین علت بهتر است فعالیت و عملکرد آن ها را به طور جدی تری تحت نظر داشته باشید. اگر بخواهیم کمی جزئی تر درباره این وسیله صحبت کنیم، باید بگوییم که کولرهای گازی به طور کلی از دو بخش اساسی تشکیل شده اند که شامل یونیت خارجی و یونیت داخلی است. یونیت خارجی نسبت به یونیت داخلی اهمیت بیشتری دارد و شامل قطعات و اعضا پیچیده تری مانند کندانسور، کمپرسور، فن و … می باشد.

عایق کاری لوله های کولر گازی

یکی دیگر از پیچیدگی هایی که درباره کولرهای گازی و اعضا آن ها وجود دارد، عایق کاری لوله های آن ها است. به طور کلی عایق کاری پروسه ای است که به حفظ انرژی کمک زیادی می کند و تا حد زیادی از صرف انرژی بیهوده جلوگیری می کند. به همین علت می توان بنابر همین تعریف فهمید که ساختار کولرهای گازی نیز در سیکل سرمایش به عایق کاری نیاز دارد. این عایق کاری مرتبط با لوله های این دستگاه می باشد.

مهم ترین متریال و وسیله ای که برای عایق کاری لوله های کولر گازی استفاده می شود، نوار پرایمر است. که تکنسین ها با استفاده از آن از ریزش و نشتی آب در لوله های کولر گازی جلوگیری می کنند. دقت داشته باشید که عایق کاری لوله های کولر گازی نه تنها آسیبی به دستگاه شما نمی رساند، بلکه از آسیب های وارده به این وسیله نیز جلوگیری می کند.

 

نحوه عایق کاری لوله‌ های کولر گازی

 

درباره نوار پرایمر در عایق کاری کولر گازی

نوار پرایمر اصلی ترین ابزاری است که در عایق کاری مورد استفاده قرار می گیرد. این نوار چسبی از جنس PVC است که در اطراف لوله های کولر شما پیچیده می شود. این نوار ها می تواند تا حد زیادی از انتقال انرژی، نشتی و ریزش آب از لوله ها جلوگیری کند و انجام این کار باعث افزایش فوق العاده کیفیت عملکرد دستگاه شما خواهد شد. در حقیقت استفاده از این نوار کارایی و بازدهی دستگاه را تا حد زیادی بالا می برد.

 

بخوانید: عایق صوتی

 

نحوه عایق کاری لوله کولر گازی

عایق کاری لوله های کولر گازی به طور کلی به دو روش سرد و گرم انجام می شود که هر یک  برای شرایط مختلفی انتخاب می شوند‌. عایق کاری لوله های این دستگاه به روش سرد با استفاده از چسب و نوار پرایمر انجام می شود. روش گرم آن نیز به وسیله پرایمر، نوار پشم شیشه و قیر انجام می پذیرد. دقت داشته باشید که روش عایق کاری این لوله ها بر اساس نوع لوله کشی آن ها انتخاب می شود و این مسئله تاثیر مستقیمی در روش عایق کاری آن ها خواهد داشت.

جمع بندی

در این مطلب به نحوه عایق کاری لوله‌ های کولر گازی اشاره شد. براساس آنچه گفته شد عایق کاری لوله های کولر گازی یکی از فعالیت هایی است که برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد و می تواند عملکرد دستگاه را به شدت بهبود ببخشد. دقت داشته باشید که انجام این پروسه به مهارت و تخصص نیاز دارد. به همین علت بهتر است برای انجام این کار از افراد توانمند کمک بگیرید تا بتوانند بدون آسیب به دستگاه، به عایق کاری لوله های آن بپردازند. ایزوهوم تلاش می کند تا با ارائه اطلاعات کافی و لازم در این زمینه، شما را در انتخاب بهترین ها همراهی کرده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا