عایق های صوتی و حرارتی ایزوهم

۱۰ درصد تخفیف برای خرید های بالای 2000 متر

کاربردهای عایق حرارتی

کاربردهای عایق حرارتی

کاربردهای عایق حرارتی چیست؟ امروزه از مواد عایق حرارتی در انواع مختلف با ویژگی‌های متفاوت استفاده می‌شود. اخیراً موادی رواج یافته‌اند که ضخامت کمی دارند. اما در عین حال با ضریب مقاومت حرارتی بالایی مشخص می‌شوند.

علاوه بر این، تولیدکنندگان در حال توسعه مواد جدیدی هستند که خواص آنها با الزامات فعلی برای کارایی، زیبایی ساختمان‌ها و کاهش هزینه‌های انرژی مطابقت دارد.

کاربردهای عایق حرارتی

انواع عایق حرارتی

قبل از آشنایی با کاربردهای عایق حرارتی بهتر است با انواع این عایق ها آشنا شوید. به عنوان یک قاعده، مواد عایق حرارتی بسته به مواد اولیه به چندین نوع تقسیم می‌شوند. بنابراین مواد می‌توانند غیرآلی یا آلی باشند. علاوه بر این، عایق ممکن است بازتابنده یا نوعی عایق غیر بازتابنده باشد. عایق حرارتی انعکاسی باعث کاهش اتلاف حرارت به دلیل انعکاس تابش حرارتی می‌شود. انواع عایق حرارتی عبارتند از:

  • مواد عایق حرارتی غیرآلی

مواد عایق حرارتی غیرآلی اغلب در ساخت و ساز استفاده می‌شوند. اینها شامل عایق پشم معدنی به صورت اسلب یا رول، پشم شیشه، عایق بازالت و غیره است. چنین عایق‌هایی از فراوری مذاب‌های بازالت یا سیلیکات به دست می‌آیند. از مزایای عایق معدنی می‌توان به غیر قابل اشتعال بودن، مواد هدایت حرارتی کم، مقاومت در برابر تأثیرات مختلف بیولوژیکی و شیمیایی اشاره کرد.

  • مواد عایق آلی

مواد عایق آلی پلاستیک‌های فوم مختلف هستند. به‌عنوان‌مثال پلاستیک‌های پر از گاز فوم پلی‌استایرن، فوم پلی‌اورتان، فوم پلی‌اتیلن، لاستیک مصنوعی و مواد دیگر هستند. یک ماده غیر قابل‌اشتعال و سبک‌وزن با ساختار سلولی – فوم پلی‌استایرن – با فوم کردن گرانول‌های پلی‌استایرن با افزودن پنتان با بخار آب گرم شده تولید می‌شود. در طول فرایند تولید، پنتان در ساختار مواد با هوا جایگزین می‌شود.

  • فوم پلی‌اورتان

فوم پلی‌اورتان اغلب برای عایق حرارتی ساختمان‌ها به دلیل تعداد زیاد ویژگی‌های مثبت مواد استفاده می‌شود. این ماده دارای ساختار سلولی بسته بوده و از 85-95 درصد هوا تشکیل شده است. دارای مقاومت مکانیکی و ویژگی‌های عایق حرارتی بالا، غیر قابل اشتعال، بادوام، جذب رطوبت و مقاوم در برابر بارهای مکانیکی است.

  • عایق فویلی

عایق فویلی هم در ساخت ساختمان‌های مسکونی و هم در ساخت تأسیسات تولیدی و صنعتی کاربرد دارد. همچنین در سیستم‌های تأمین آب گرم و سرد، برای عایق‌کاری فریزرها و یخچال‌ها و سیستم‌های مجرای هوای داخلی رایج است.

این ماده همچنین برای عایق صدا و عایق‌بندی وانت‌ها، کانتینرها و یخچال‌ها، اتومبیل‌ها و کانال‌های تهویه‌مطبوع، سیستم‌های تهویه و اگزوز و همچنین سازه‌های فلزی با پیکربندی‌های مختلف و پیچیده استفاده می‌شود.

کاربردهای عایق حرارتی کدامند؟

از کاربردهای عایق حرارتی این است که عناصر ساختاری می باشد. که انتقال حرارت را کاهش می‌دهد. این اصطلاح همچنین می‌تواند به معنای مواد برای اجرای چنین عناصر یا مجموعه‌ای از اقدامات برای ساخت آنها باشد. دلایل متعددی وجود دارد که چرا به عایق حرارتی نیاز داریم. برای گرم کردن صدها میلیون مترمربع از خانه‌هایی که عایق‌بندی ضعیفی دارند، باید پول زیادی صرف سوخت کرد و ذخایر سوخت‌های فسیلی آن بی‌پایان نیست.

 ثانیاً، تأثیرات انسانی بر محیط‌زیست اخیراً افزایش یافته است. بنابراین ما باید به دنبال مواد جدید و روش‌های مؤثر عایق حرارتی باشیم. پس از معرفی قوانین ساختمانی جدید که الزامات حفاظت حرارتی را تشدید کرد، استفاده صحیح از عایق حرارتی با کیفیت بالا به یک ضرورت مبرم تبدیل شده است.

 امروزه در ساخت و ساز از مواد و فن‌آوری‌های مدرن برای صرفه‌جویی در گرما به طور مؤثرتر استفاده می‌شود. به‌عنوان‌مثال سازه‌های پیچیده سه‌لایه ساخته شده از پانل‌های بتن مسلح، بلوک‌های بتنی سبک، آجر با لایه میانی اجباری عایق حرارتی، و همچنین سیستم‌های عایق نما چندلایه و نماهای تهویه شده عایق حرارتی دارند.

چنین مواد عایق حرارتی شامل فوم پلی‌اورتان است. عایق مدرن، علاوه بر اثر مستقیم، عایق صدا و لرزش خوب، پایه‌ای محکم برای انواع پوشش‌های تکمیلی و افزایش عمر مفید سازه‌های عایق را نیز فراهم می‌کند. در بحث حفظ حرارت، اشتباهات پرهزینه هستند.

خرید و نصب عایق حرارتی با ایزوهوم

کارشناسان استفاده از لاستیک مصنوعی فوم‌دار را برای عایق حرارتی سیستم‌های تهویه مطبوع و تأمین آب سرد و همچنین تجهیزات تبرید توصیه می‌کنند. توصیه می‌شود این ماده را با استفاده از چسب نصب کنید و تنها در این صورت است که سیستم‌ها برای مدت طولانی به درستی، ایمن و قابل اعتماد کار می‌کنند. می‌توانید عایق صوتی و عایق حرارتی مورد نیاز خود را از ایزوهوم تهیه کنید.

به سایت ایزوهوم بروید و از محصولات دیدن کنید. اطلاعات هرکدام از آن‌ها به همراه توضیحات در سایت وجود دارد.

سخن پایانی

کاربردهای عایق حرارتی موردی است که در این مقاله از آن صحبت کردیم. نصب صحیح عایق حرارتی با استفاده از مواد عایق مدرن با کیفیت بالا، مرحله مهمی در ساخت ساختمان‌های مسکونی و اماکن صنعتی است که از صرفه‌جویی مؤثر حرارت و صرفه‌جویی در انرژی اطمینان حاصل می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا