عایق های صوتی و حرارتی ایزوهم

۱۰ درصد تخفیف برای خرید های بالای 2000 متر

موکت عایق صدا یا موکت آکوستیک

موکت عایق صدا یا موکت آکوستیک

فیلم اجرای عایق صدا یا موکت آکوستیک

ایزوهم انقلابی در صنعت عایق کاری

عایقی چهار منظوره برای تمامی مشکلات ساختمان و...

سال تجربه
0 +
برند همکار
0 +
پروژه موفق
0 +

موکت عایق صدا یا موکت آکوستیک: موکت عایق صدا یا موکت آکوستیک، یک نوع پوشش کف است که برای کاهش انعکاسات صوتی و بهبود کیفیت صدا و جلوگیری از انتقال آن، در فضا های داخلی استفاده می شود. این موکت معمولا از لایه های مختلفی تشکیل شده است که هر لایه وظیفه خاص خود در کنترل صدا، جذب و مسدود کردن امواج صوتی را دارد.

موکت های تخصصی آکوستیک نه تنها سطحی نرم و دنج زیر پا ایجاد می کنند، بلکه موجب به حداقل رساندن انتقال صدا بین طبقات یا اتاق ها می شوند. این نوع موکت به ویژه در آپارتمان ها، ادارات و یا هر فضایی که کاهش سر و صدا مورد نظر است، استفاده می شود.

موکت عایق صدا، صدای پا، مکالمه و یا حتی موسیقی بلند و انرژی صوتی را جذب کرده و از عبور آنها از ساختار کف زمین جلوگیری می کند. با کاهش انتقال سر و صدا بین اتاق ها یا طبقات، موکت های عایق صدا و آکوستیک سطح بیشتری از حریم خصوصی را برای ساکنان فراهم می کنند.

همچنین موکت آکوستیک علاوه بر کاهش نویز، به عنوان یک عایق حرارتی نیز استفاده می شود. افراد می توانند با استفاده از ترکیب این محصول با عایق حرارتی ایزوهم و عایق صوتی ایزوهم، از تنظیم حرارتی بهبود یافته، کاهش مصرف انرژی و کاهش نویز لذت بیشتری ببرند. در ادامه قصد بررسی کارایی و عملکرد موکت آکوستیک را داریم.

شیوه عملکرد موکت آکوستیک در کاهش امواج صوتی
موکت عایق صدا یا موکت آکوستیک

شیوه عملکرد موکت آکوستیک در کاهش امواج صوتی

نحوه عملکرد موکت آکوستیک در کاهش امواج صوتی به شکل بازتاب صدا، شکست صدا و جذب صدا است. به طور معمول در موکت های عایق صدا از الیاف مصنوعی همانند پلی استر و یا الیاف طبیعی مانند پشم استفاده می شود.

گاهی مواقع این الیاف به گونه ای در ساختار موکت به کار رفته اند که باعث ایجاد یک بی نظمی در سطح موکت می شوند. در نهایت با برخورد امواج صوتی با سطح بی نظم موکت، امواج در جهت های مختلف شکسته می شوند و یا از طریق آن میزان صدا های اضافی در محیط کاهش پیدا می کند.

خاصیت آکوستیک موکت با افزایش جرم و تعداد لایه های آن افزایش می یابد. این بدین معناست که موج صوتی از طریق الیاف مختلف لایه های موکت جذب می شود و در نتیجه از صدای اضافی در محیط کاسته می شود. همچنین گاهی این الیاف مختلف موکت موجب بازتاب صدا می شوند و از این طریق، صدا های اضافی در مکان های متفاوت را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: عایق صوتی درب ساختمان

موکت آکوستیک، عایق صوتی و حرارتی

همان طور که گفته شد، موکت آکوستیک، یک عایق صوتی و حرارتی است. با نصب این موکت در فضا های داخل همچون کف، سقف و دیوار مانع انتقال حرارت و سرما در داخل و خارج می شود و دمای مناسبی را در محیط داخل ایجاد می کند. این محصول با حفظ تعادل دمایی، حسی خوشایند را در فصل های سرد و گرم سال به وجود می آورد. همچنین دمای متعادل از هدر رفت انرژی جلوگیری می کند و از این طریق موجب صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه ها می شود.
از جهت دیگر، ویژگی های جذب صوتی موکت باعث کاهش صداهای اضافی در محیط می شود. در حال حاضر، فضاهای شهر پر از آلودگی های صوتی هستند.

با استفاده از موکت، می توان بسیاری از این صداهای ناخوشایند را کم کرده و یک محیط آرام تر برای افراد فراهم کرد.

به طور کلی نقش موکت، فقط برای زیبایی و پوشاندن کف نیست. بلکه نقش مهم آن کاهش نویز و جلوگیری از اتلاف انرژی است. در واقع موکت، به خاطر فرم ساختاری و آکوستیک لطیفی که دارد، باعث جذب و کاهش ضربه ها و ارتعاشات وارد شده به ساختمان می شود.

موثر ترین راه به منظور استفاده از موکت به عنوان عایق صوتی و حرارتی این است که تمام سطح کف زمین را موکت آکوستیک دارای ضخامت مناسب بپوشانیم. این نوع موکت سبب حفظ گرما و نرمی محیط کف می شود.

سخن پایانی

در این مقاله به عایق بندی صوتی و حرارتی با استفاده از موکت آکوستیک پرداختیم. همچنین این نکته گوشزد شد که با انتخاب درست موکت می توان علاوه بر زیبایی دکوراسیون داخلی، عایق بندی خوبی برای دما و صدای محیط داشته باشیم. برای قیمت و خرید عایق صوتی ایزوهم با واحد فروش ما تماس بگیرید.

ضمن آن که موکت آکوستیک گرد و غبار معلق در هوا را نیز جذب کرده و به سلامت افراد کمک می کند. موکت عایق صدا یا فرش آکوستیک با توانایی خود در کاهش انتقال صدا و افزایش عایق حرارتی، محصولی ارزشمند برای هر خانه یا فضای تجاری است‌.

برخی از آزمون های عایق ایزوهم

درباره ی ایزوهم

عایق ایزوهم یک نوع عایق صوتی و حرارتی می‌باشد که از پلی‌استر نانویی ساخته شده است. این نوع عایق در ضخامت های مختلفی در دسترس است. عایق ایزوهم از تابعیت گرمایی بالایی برخوردار است که موجب کاهش نیاز به سیستم تهویه مطبوع در ساختمان‌ها و کاهش مصرف انرژی و رفع مشکلات ناشی از صوت می‌شود. همچنین، این نوع عایق در مقابل رطوبت و آب کاملاً مقاوم است و می‌تواند در شرایط آب‌وهوایی نامساعد نیز عملکرد خوب داشته باشد. با توجه به این خواص، عایق ایزوهم معمولاً در ساختمان‌های صنعتی و تجاری، سالن‌های ورزشی، ساختمان‌های دولتی، بانک‌ها، خانه‌های نیمه صنعتی و غیره استفاده می‌شود.

برخی تائیدیه ها

مقالات ایزوهم

عایق صوتی مهدکودک
عایق صوتی مهدکودک باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟
عایق صوتی مهدکودک باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ یکی از نکات مهمی که به هنگام احداث مهد کودک به آن توجه ویژه می‌شود تعیین کردن ...
ویژگی های عایق حرارتی مناسب
آشنایی با ویژگی های عایق حرارتی مناسب
در این مطلب با ما همراه باشید، تا با ویژگی های عایق حرارتی مناسب آشنا شوید. عایق حرارتی، سدی است که مانع از انتقال حرارت ...
اجرای پروژه عایق صوتی
چند نکته برتر برای اجرای پروژه عایق صوتی
چند نکته برتر برای اجرای پروژه عایق صوتی می‌تواند به شما در بهبود کیفیت صوتی محیط کمک کند و آرامش بیشتری را فراهم سازد. برای ...
انتخاب عایق صوتی مناسب برای هر محیط
چگونگی انتخاب عایق صوتی مناسب برای هر محیط
چگونگی انتخاب عایق صوتی مناسب برای هر محیط به عوامل مختلفی مانند نوع ساختمان، منبع صدا و نیازهای آکوستیکی آن بستگی دارد. برای فضاهای مسکونی ...
چرا باید از عایق حرارتی استفاده کنیم؟
چرا باید از عایق حرارتی استفاده کنیم؟
چرا باید از عایق حرارتی استفاده کنیم؟ استفاده از عایق حرارتی در ساختمان‌ها، یکی از مهم‌ترین اقدامات برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و بهبود کیفیت ...

دتایل های اجرایی عایق ایزوهم

ما با بهترین ها کار می کنیم پس به ما اعتماد کنید.

چرا عایق ایزوهم را انتخاب کنیم؟

عایق صوتی و حرارتی

کاملا بهداشتی

100 سال عمر

عدم جذب رطوبت

غیر قابل اشتعال

مقاوم در برابر ضربه ، فشار و نور مستقیم خورشید

هنوزم نمی دونی چی کار کنی؟

پس فرم رو پر کن…

لطفا برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا